Beşiktaş Jimnastik Kulübü ⚫⚪

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Efe16
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Efe16

WT Yönetici
Ayın En İyi Üyesi '🥇'
Mesaj
13,165
Puan
24,630
Yaş
39
Konum
Bursa
KURULUŞ

1902 sonbaharında Beşiktaş Serencebey Mahallesi'nde, o zamanın Medine Muhafızı olan Osman Paşa'nın konağının bahçesinde, 22 kişilik genç grup, haftanın bazı günlerinde toplanıp jimnastik hareketleri yapmaktaydı. Başta Osman Paşa'nın oğulları Mehmet Şamil ve Hüseyin Bereket ile mahellenin gençlerinden Ahmet Fetgeri, Mehmet Ali Fetgeri, Nazımnazif, Cemil Feti ve Şevket Beyler’in aralarında bulunduğu gençlerin ilk ilgilendikleri spor branşları, özellikle barfiks, paralel, güreş, halter, aletli ve aletsiz jimnastikti. O sıralarda siyasi hareketler dolayısıyla her türlü toplanmadan ürkerek hafiyeler dolaştıran 2. Abdülhamit'in adamları Serencebey'deki bu toplanmaları haber alınca, spor yapan gençler bir baskınla karakola götürüldü. Bu sporcu gençlerin bir kısmının saray erkanına yakın olması, ayrıca o dönemlerde kötü gözle bakılan futbol oynamadıkları ve sadece beden hareketleri yaptıklarını belirtmeleriyle gergin durum yumuşadı. Hatta saray çevresinden Şeyhzade Abdülhalim bu sporcuları destekledi ve sık sık antrenmanları seyretmeye başladı. Ünlü boksör ve güreşçi Kenan Bey de antrenmanlara gelerek güreş ve boks hareketleri göstermeye başladı.

1903 Mart'ında ise özel bir izinle Bereket Jimnastik Kulübü kuruldu. 1908'de Meşrutiyet'in ilanıyla sportif hareketler biraz daha serbestlik kazandı. 13 Nisan 1909'daki (31 Mart 1325) siyasi olaylardan sonra Edirne'de bulunan Fuat Balkan ve Mazhar Kazancı, Hareket Ordusu ile İstanbul'a geldi. Siyasi olaylar yatıştıktan sonra iyi bir eskrim hocası olan Fuat Balkan ile başta güreş ve halter sporlarını yapan Mazhar Kazancı, Serencebey'de jimnastik yapan gençleri bularak birlikte spor yapma fikrini kabul ettirdi. Fuat Balkan, Ihlamur'daki evinin altındaki yeri, kulüp merkezi yaptı ve Bereket Jimnastik Kulübü'nün adı Beşiktaş Osmanlı Jimnastik Kulübü olarak değiştirildi. Böylece jimnastik, güreş, boks, eskrim ve atletizmin ön planda tutulduğu güçlü bir spor kulübü meydana geldi. Fuat Bey'in arkadaşları Refik ve Şerafettin Beyler de iyi birer eskrimciydi.

Bu arada Beyoğlu Mutasarrıfı Muhittin Bey'in teşvikiyle Beşiktaş Osmanlı Jimnastik Kulübü, 26 Ocak 1911 tarihinde tescil edilen ilk Türk spor kulübü oldu. Semtin gençlerinin bu spor kulübüne ilgisi büyüdü ve spor yapan üyelerin sayısı bir anda 150'ye yükseldi. Kulübün merkezi de Ihlamur'dan Akaretler'de 49 numaralı binaya taşındı. Bir süre sonra bu bina da küçük gelince, yine Akaretler'de 84 numaralı binaya geçildi. Bu binanın arkasındaki bahçe de bir spor sahası haline getirildi.


Kulüp KimliğiBeşiktaş Jimnastik Kulübü
Kuruluş Tarihi1903
RenklerSiyah - Beyaz
Kuruluş İsmiBeşiktaş Bereket Jimnastik Kulübü
İlk BaşkanıMehmet Şamil Bey
İlk ŞampiyonlukJimnastik 1911
Futbol Şubesi Kuruluş TarihiAğustos 1911
Futbolda İlk Şampiyonluk1919 Türk İdman Birliği Ligi
Futbol Liglerine İlk Katılış1919

1780783593550.webp
 

Nike, Futbol Takımlarımızın Resmi Forma Sponsoru Oldu

Kulübümüz, Nike ile futbol takımlarımızın resmi forma sponsorluğunu kapsayan iş birliği anlaşması imzaladı.

2026-27 sezonundan itibaren başlayan uzun süreli iş birliği anlaşması kapsamında Nike, kulübümüzün erkek, kadın ve akademi futbol takımlarına yönelik forma tedarikini, geniş bir ortak markalı ürün portföyüyle destekleyecek.
İş birliği, Nike’ın inovasyon gücü ve küresel erişimini, Beşiktaşımızın köklü mirası ve tutkulu taraftar kültürüyle buluşturuyor.
Bu iş birliği, Türkiye’nin en ikonik futbol kulüplerinden Beşiktaşımızla spor ve inovasyon alanında dünyanın önde gelen markalarından Nike’ı; sporculara, performansa ve futbol kültürünün dönüştürücü gücüne duydukları ortak bağlılıkla bir araya getiriyor.

Anlaşma kapsamında kulübümüz ile Nike, saha içinde ve dışında sporcuları desteklemek için birlikte çalışacak. Nike’ın performans odaklı inovasyonları, Beşiktaşımızla İstanbul’un enerjisini ve kulübümüzün kimliğini yansıtan kültürüyle buluşacak.
Beşiktaşımız, 120 yılı aşkın köklü geçmişiyle Türk futbolunun en önemli kulüplerinden biri olmasının yanı sıra, İstanbul ile güçlü bir kültürel bağ kurmuş tutkulu bir taraftar kitlesine sahip. Bu iş birliği, kulübümüzün mirasını geleceğe taşımayı ve dünyanın dört bir yanındaki yeni nesil sporculara ve taraftarlara ilham vermeyi hedefliyor.

Nike’ın sporcu öncelikli yaklaşımı ve futbol inovasyonuna yaptığı sürekli yatırım, Beşiktaşımızın tüm seviyelerdeki sporcularını desteklemeye katkı sağlayacak. İş birliği kapsamında performansa ilişkin içgörüler, ürün inovasyonları ve spor ile kültürü buluşturan hikayeler ön plana çıkacak.
Başkanımız Serdal Adalı, Nike ile imzalanan iş birliği anlaşması hakkında şunları söyledi:

“Türkiye'nin öncü spor kulübü Beşiktaş, 123 yıllık tarihinde sahada hep fark yarattı. Bu farkı da kendi tarihi ve kültürünün yanı sıra, iş birliği yaptığı markaların spora kattığı değerlerle oluşturdu. Bu nedenle bugün Beşiktaş ve Nike iş birliğini duyurmaktan büyük bir heyecan ve mutluluk duyuyoruz.

Formamızın asaleti, sporcularımızın o formayla vereceği mücadele, taraftarlarımızın formalarını giydiklerinde hissedecekleri gurur, birlikte elde edeceğimiz başarılar ve futbolun vazgeçilmez hikayeleri…

Tüm bu duygular, tarihe Beşiktaş ve Nike imzasıyla geçecek. Beşiktaş taraftarına yeni başarı hikayeleri yaşatmak için sabırsızlanıyoruz.”
Beşiktaşımızın yalnızca bir futbol kulübü değil; İstanbul'un enerjisini, tutkusunu ve spor kültürünü yansıtan güçlü bir simge olduğunu ifade eden Nike EMEA Futbol Federasyonları ve Ligler Genel Müdürü Steve Cecchini, iş birliği ile ilgili olarak, “Bu iş birliği, Nike’ın sporcu odaklı inovasyon anlayışını, kimliği, bir asrı aşkın tarihi ve dünyanın en bağlı taraftar topluluklarından biriyle şekillenen bir kulüple buluşturuyor. Oyunu ileri taşıyacak özel bir hikayeyi birlikte inşa edeceğimiz için heyecanlıyız” diye konuştu.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geri