Bursa - Bir Yere Gitmek İçin Hangi Hattı/Aracı Tercih Edersiniz?

Emirhan Sevdalı

WT Yönetici
Mesaj
4,645
Puan
7,357
Yaş
24
Konum
Bursa
Bu başlıkta bir yerden bir yere gitmek için tercih ettiğiniz hattı ve aracı konuşabiliriz.

Ben Mudanya'ya gitmek için herhangi otobüs - Metro - 1SY / 1M vs. yerine çoğu zaman 94 - F1 kullanırım. Tam tersi dönüşte de F1 ile Terminal'e gittikten sonra denk gelme durumuna göre önceliğim sırasıyla 18B, 99, en son 94 olur.

Trafik "felaket" derecesinde olmadığı sürece ve acelem yoksa metro aktarmalı ulaşım yerine uzun hatları tercih ediyorum.

Pazar günleri Şehreküstü veya Heykel'e ulaşım için 27A, 24B, 24D vs. yerine 36A tercih ediyorum.

Peki siz bir yerden bir yere gitmek için hangi hattı veya aracı tercih ediyorsunuz?
 
Ben Mudanyaya genelde 1/T sonrası uludağ üniversitesinden denk gelirse 2/U gelmezse H/1 artı 1/M şeklinde gidiyorum.Dönerken 1/M,BURSARAY,1/T Kombinasyonu evdeyim.

Terminale 1/T artı 93 le kesinlikle gitmek lazım 1/T artı H/1 çok uzun sürüyor.
 
1m +Metro+mavi minibüs yapıyorum minibüs her dakika geçiyor. Keşke kartlı düzende ve minibüs saat sistemine göre çalışsa

İkametini burada dillendirmeyelim tabii ama yanlış bilmiyorsam Sinandede minibüslerini kullanıyordun.

Sinandede durağında 23 araç var diye kalmış aklımda. Aslında konumu, araç sayısı ve güzergahları itibarı ile kartlı sisteme entegrasyonu çok iyi olabilecek bir durak.

Bursabeyi ile anlaşılıp 36A Sinandede'den çektirilip Davutkadı Tepebaşı'ndan direkt Yıldırım Belediyesi'ne indirilirse Sinandede durağının mevcut güzergahı 3K vb. kodlar ile işletilebilir. Buna ek olarak aktarmada ücretsiz tarifesine sahip Davutdede İstasyonu'ndan Sinandede, Davutkadı ve Kurtbasan'a besleme yapabilecek bir hat kesinlikle şart.

İş barışı sorunu olmasa bir ucu Davutdede İstasyonu'na diğer ucu 152 Evler veya Arabayatağı İstasyonu'na bağlanacak Teyyareci Mehmet Ali Caddesi (Yeşilyayla) geçişli bir aktarmada ücretsiz metro besleme hattı düşüncem var, çok da iş yapacağının garantisini verebilirim ancak koskocaman bir "iş barışı" sorunumuz var. Hat aynı anda hem Sinandede hem Yeşilyayla minibüslerini etkiliyor. Aslında bu bölgede Ertuğrulgazi ve Polis Okulu'nda olduğu gibi durakların birleşerek dönüşümü gerçekleştirilebilir. Sinandede - Yeşilyayla yahut Sinandede - Teleferik gibi.
 
Yakında olur oda inşallah jest çalışsın sorun değil ama kartlı ve duraklarda duran sistemde çalışsın.

Minibüs başlığında hangi durakların birebir minibüse hangi durakların otobüse dönmesi konusunda bir fikrimi belirtmiştim. Sinandede de birebir minibüse dönüşümü uygun duraklardan. Çirişhane B2D'ye şu an Jest'ler yetmiyor. Ya durakta dönüşüme girmemiş son 8 araç dönüşüme sokulup B2D'ye takviye edilecek ya da Çirişhane durağı hatlarında iyileştirmeye gidilecek. B2A B2C ve B2K hatları maalesef B2D'ye göre işlevi çok daha düşük hatlar.
 
Birkaç sefer Çekirge Devlet Hastanesi'ne gidip gelmem gerektiğinde bölgemin bu hastaneye giden otobüs hatları olan 25A ve 30 yerine Derebahçe kalkışlı 1A hattını kullandım. Tarife olarak diğer iki hattan daha ucuz. 25A kadar hızlı getirip götürmüyor ama 30'dan hızlı. Hattı Minibüs Koop. Karsan Jest+ araçları ile 30 dakika sıklıkta işletiyor. Bir de bu sıcaklarda adamlar mis gibi klima açıyor daha Derebahçe'den kalkar kalmaz. Bence on numara.
 
Öğrenci kartım olduğu için tramvay metro falan sadece raylı sistem kullanırım zaten okul ev metro olduğu için sıkıntı yaşamıyorum ama b41c bir besleme hat görevi görüyor mesela geçit istasyonundan iç kesimlere aktaran bir otobüs olduğu için ama b10 kısa hat olduğu için ucuz diye b10 ile aktarma yapıyor zaten b10 da bir besleme hattı olduğu ve küçük olduğu için yoğun saatlerde binemiyorsun sabahları karsan atak geliyodu şimdi gelmiyor nedense benve b10 gibi besleme hatları büyük olaması gerekir b41c ve b10 olayını anlatma meselem ise bazen yürümek istemediğim zaman evime gitmek istemem ama b41c ve b41b 30 dk da geldiği için zorluk yaşıyorum 4 tane otobüs gelse b41c ve b41b nin sefer sıklığı düzelir ama herhalde yolcusu az olduğu ve uzun hat olduğu için kimse önemsemiyor b41c geçit-acemler olması taraftarındayım
 
Öğrenci kartım olduğu için tramvay metro falan sadece raylı sistem kullanırım zaten okul ev metro olduğu için sıkıntı yaşamıyorum ama b41c bir besleme hat görevi görüyor mesela geçit istasyonundan iç kesimlere aktaran bir otobüs olduğu için ama b10 kısa hat olduğu için ucuz diye b10 ile aktarma yapıyor zaten b10 da bir besleme hattı olduğu ve küçük olduğu için yoğun saatlerde binemiyorsun sabahları karsan atak geliyodu şimdi gelmiyor nedense benve b10 gibi besleme hatları büyük olaması gerekir

Eski yönetimin öğrenci kartlarına aktarmayı ve abonmanın cezbediciliğini kaldırması kötü oldu.

Kısa hattın daha ucuz, uzun hattın daha pahalı olması doğal ve bir bakıma mantıklı ancak bir bölgede insanların aktarma yapacağı zaman ucuz hatlara yönelip pahalı hatlara binmemesi sorununa neden olur. Örneğin Bağlarbaşı taraflarından Acemler'e gidecek birisi ucuz diye B16A'ya akın ediyor, Jest'ler de zaten malum. Bunun yerine aslında tek bilet - çift bilet uygulaması olsa, buna ek olarak ÖHO - sözleşmeli - Burulaş fark etmeksizin üç aktarmaya kadar tüm hatlarda aktarma ücretsiz olsa insanlar hat seçiciliği yapmaz, ücretsiz kart sahibi yaşlılar gibi her hatta biner.
 
Eski yönetimin öğrenci kartlarına aktarmayı ve abonmanın cezbediciliğini kaldırması kötü oldu.

Kısa hattın daha ucuz, uzun hattın daha pahalı olması doğal ve bir bakıma mantıklı ancak bir bölgede insanların aktarma yapacağı zaman ucuz hatlara yönelip pahalı hatlara binmemesi sorununa neden olur. Örneğin Bağlarbaşı taraflarından Acemler'e gidecek birisi ucuz diye B16A'ya akın ediyor, Jest'ler de zaten malum. Bunun yerine aslında tek bilet - çift bilet uygulaması olsa, buna ek olarak ÖHO - sözleşmeli - Burulaş fark etmeksizin üç aktarmaya kadar tüm hatlarda aktarma ücretsiz olsa insanlar hat seçiciliği yapmaz, ücretsiz kart sahibi yaşlılar gibi her hatta biner.
Bencede mesela b41c ve b41c b10 ile geçitten esentepe ayrımına kadar aynı rota b10 özel olduğunu biliyoruz öhö ile bir anlaşma ve rotalarda bir revize durumu yapılırsa feeder hatlar verimli çalışır ve insanlar otobüs yerine metro ile gidebilir burda genelleme yapmıyorum ama öğrencilerin bileti ucuz olduğu için böyle yapar senin fikrinide hesaba katarsak metroda büyük bir artış olur
 
acaba başka hangi hatlar iptal edilir

Şehir Hastanesi metrosu tamamlandığında bu hatta tamamen paralel olan H2 hattı iptal edilir. Diğer Şehir Hastanesi hatlarının iptalini beklemeyin derim. Metro var diye H4 iptal edilir derseniz ihtimal var ama çok düşük bence. H4 bu süre zarfında belki Haşim İşcan Caddesi yerine Uluyol geçişli de yapılabilir.

Bir de YHT Gar Bağlantı Yolu yapıldığında H1 hattına güzergah değişikliği bekliyorum. Üniversite yönüne otobandan Geçit'e girdiğinde Bademli Kavşağı'ndan tekrar otobana dönmek yerine bağlantı yolundan hastaneye gidip epey zaman tasarrufu yapabilir.
 
Geri