Bursakart

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Berktuğ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kalkışı ve varışı aynı durak olan ring hatlarında sistemsel olarak bu iyileştirme yapılmış. Merkezde 1C, 35C, 35B, 21, 36A gibi birçok hatta bu iyileştirmeyi gördüm. Muhtemelen önceden bu hatlarda ilk ve son durağı aynı durak olarak sisteme işlediğinde şoförler hatta çalışırken bu güncellemeyi gerektiren bir şeyler oluyordu. Yani tamamen yazılımsal.
Son dönemde hata düzeltmeleri vs. yapılıyor güncellemeler ile en azından uygulamanın sağlıklı çalışabilmesi için avantaj.
 
Adamları yumuşak karnından (maliyet) vurduk abi yapmamaları hata olurdu 🤓
Şimdi bu kioksları en azından otobüs ana duraklarına taktırmak lazım üniversite-terminal-siteler-dobruca ve acemler başta olmak üzere 3-4 adet her merkezde olacak şekilde takmalılar bizler için büyük kolaylık oluyor 2500 tl ye kadar temassız işlem yapıp kartını hemen dolduruyorsun.
 
Küçük çaplı maliyeti uygun güzel düşünülmüş sayısının artması lazım. Evet sitelere kiosk lazım belki büfe yüzünden koyulmuyordur

Büfe dolum yapmayı bıraktı bu yüzden konulabilir. Kendi dolum yapmayıp dolum cihazına da itiraz edecek çapta biriyse ona boyun eğecek ulaşım otoritesine de denilecek sözüm kalmaz.
 
Büfe dolum yapmayı bıraktı bu yüzden konulabilir. Kendi dolum yapmayıp dolum cihazına da itiraz edecek çapta biriyse ona boyun eğecek ulaşım otoritesine de denilecek sözüm kalmaz.
Orası merkezi durak Bunlar kredi kartı ödeme alıyor büfe nakit ödemeleri isterse alabilir ki yüklemeyi bırakmış inşallah takarlar burayada
 
Ekli dosyayı görüntüle 46048

Şehreküstü İstasyonu'na mevcut kiosklara ilave olarak yalnızca kredi kartıyla dolum yapılabilen mini kiosk takılmış.

Hayırlı olsun.

Fotoğrafı çektikten birkaç saat sonra bu kiosku denedim. Diğer modele göre çok daha hızlı ancak Bursakart yuvası yatık formda (diğer modeldeki gibi) olsaydı sanki daha iyi mi olurdu? Bir de POS cihazının yerleşimi manyetik şeritli kartlar için kullanışlı değil. Gerçi bu tarz kart kullanan çok az da. Özellikle PTT Bank kartımda denediğimde kartı takıp çıkarma şeklinde çalışan manyetik şerit okutma aşamasında kart ve elim alttaki makbuz ünitesine çarpıyor, kartı kendime doğru çekmem gerekebiliyor.

Ama bunlar çok ufak ayrıntılar, cihaz çok şirin ve oldukça hızlı.

Bir de ekleme yapayım, yaygın olarak kullanılan TR Karekod bu POS cihazında geçmiyor. Burulaş'ın Vakıfbank veya Pax ile anlaşıp POS cihazlarında TR Karekod geçmesini sağlaması gerekir. Ya da belki kiosklardaki Pax IM20 POS cihazlarını Burfaş şubelerinde kullanılan Nexgo UN20 ile değiştirebilirler de...
 
1 normal 2 küçük kiosk iş görür

Bursaray istasyonlarından Geçit/Balat'ta 1 adet, Acemler (sayısını hatırlayamadım), Osmangazi (4 adet) ve Şehreküstü (4 adet) harici diğer istasyonlarda ikişer adet kiosk var diye biliyorum.

Bunun dışında Terminal'de üç adet, Budo İskele'de iki adet, T1 - T2 Kent Meydanı aktarma alanında, T1 - Timurtaşpaşa, T1 - Heykel duraklarında birer adet kiosk var. Başka kiosk olan yer var mı aklıma gelmedi.

Buna göre plan yapıp kiosk konulması yerler belirlenip (bunları sen söyledin zaten) oralara kiosk koyabilmek için mini kiosk yerleştirilebilecek noktalardaki normal kioskları mini kiosklarla değiştirebilirlerse çok iyi olur.
 
Bursaray istasyonlarından Geçit/Balat'ta 1 adet, Acemler (sayısını hatırlayamadım), Osmangazi (4 adet) ve Şehreküstü (4 adet) harici diğer istasyonlarda ikişer adet kiosk var diye biliyorum.

Bunun dışında Terminal'de üç adet, Budo İskele'de iki adet, T1 - T2 Kent Meydanı aktarma alanında, T1 - Timurtaşpaşa, T1 - Heykel duraklarında birer adet kiosk var. Başka kiosk olan yer var mı aklıma gelmedi.

Buna göre plan yapıp kiosk konulması yerler belirlenip (bunları sen söyledin zaten) oralara kiosk koyabilmek için mini kiosk yerleştirilebilecek noktalardaki normal kioskları mini kiosklarla değiştirebilirlerse çok iyi olur.
Otobüslerin kalktıkları peronlara (duraklara) koymalılar durağa gelen yolcu ordan doldursun bu makinayla yapabilirler.
 


Bursakart mini kiosk dolum videosu çektim umarım beğenirsiniz.


Bugün Efe abiyle Mudanya'dan dönerken Efe abi Emek Metro'da Bursakart dolumu yapacaktı kiosk arızalıymış. Yeni modellerle değişim ya da mevcut kioskların içerisinde yer alan bilgisayarlarda işlemci, ram vs. donanım yükseltme yapılsa çok iyi olacak.
 
Bugün Efe abiyle Mudanya'dan dönerken Efe abi Emek Metro'da Bursakart dolumu yapacaktı kiosk arızalıymış. Yeni modellerle değişim ya da mevcut kioskların içerisinde yer alan bilgisayarlarda işlemci, ram vs. donanım yükseltme yapılsa çok iyi olacak.
Cihazların içi yenilenmeli kesinlikle nilüfer istastonundaki günlerdir arızalı daha önce belirttiğim gibi bir şirkete ihale edip sorunlar giderilmeli
 
Bugün Efe abiyle Mudanya'dan dönerken Efe abi Emek Metro'da Bursakart dolumu yapacaktı kiosk arızalıymış. Yeni modellerle değişim ya da mevcut kioskların içerisinde yer alan bilgisayarlarda işlemci, ram vs. donanım yükseltme yapılsa çok iyi olacak.
bir de emek istasyonundaki kiosklarda kredi kardı seçeneği yok 🙃
 
Cihazların içi yenilenmeli kesinlikle nilüfer istastonundaki günlerdir arızalı daha önce belirttiğim gibi bir şirkete ihale edip sorunlar giderilmeli

Kiosklardaki gömülü bilgisayarların teknik özelliklerini bilmiyorum ama eğer bilgisayarın anakartı uygunsa mevcut ramlerin daha yüksek GB ve frekanslı ramlerle, işlemcinin daha yüksek model işlemci ile değiştirilmesi, bilgisayarda hard disk kullanılıyorsa SSD ile değiştirilmesi çok büyük fayda sağlayacaktır.

Bunu bence birine ihale etmek yerine kiosk sayısı kadar gerekli işlemci, ram ve ssd'leri satın alıp Burulaş teknisyenleri tarafından değişim gerçekleştirilebilir.
 
Kiosklardaki gömülü bilgisayarların teknik özelliklerini bilmiyorum ama eğer bilgisayarın anakartı uygunsa mevcut ramlerin daha yüksek GB ve frekanslı ramlerle, işlemcinin daha yüksek model işlemci ile değiştirilmesi, bilgisayarda hard disk kullanılıyorsa SSD ile değiştirilmesi çok büyük fayda sağlayacaktır.

Bunu bence birine ihale etmek yerine kiosk sayısı kadar gerekli işlemci, ram ve ssd'leri satın alıp Burulaş teknisyenleri tarafından değişim gerçekleştirilebilir.
Direkt yeni tip kiosklar ile değişebilir. Birde yıllar öncesinde hatırlıyorum kioska Bursakart'ı koyunca Windows'un USB takma sesi geliyordu. Acaba Ubuntu gibi bir sistem kurulsa bu kiosklara daha hızlı çalışmaz mı ?
 
Geri