Bursakart

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Berktuğ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


Şehreküstü seyahat kartları ofisindeki Asis RDR 5 validatörü test ettiğim video. Gayet hızlı @Efe16 😂

Ufak ama hızlı cihaz acaba başka validatörler var mı ? Test için VAL8 falan getirmişlerdir belki. Fakat o kadar ufak okutucuyu farkedemeyecek insanlar var ondan biraz daha büyüğü olsa daha iyi olacakmış.
 
Ekli dosyayı görüntüle 44580

Bayramda gelen yeğenime yeni Bursakart aldık. Eski başkanın sevimsiz sloganını kaldırıp bir önceki kart tipine geri dönülmüş. Çok sevindim.
Kiosk'dan aldıysanız bazılarında Gülümseyin Bursa'dasınız yazıyordu ama kaldırılımış olabilir . Büfelerde satılanlar böyleydi fakat konu kartlar değil bence sistemin iyileştirilmesi.
 
Kiosk'dan aldıysanız bazılarında Gülümseyin Bursa'dasınız yazıyordu ama kaldırılımış olabilir . Büfelerde satılanlar böyleydi fakat konu kartlar değil bence sistemin iyileştirilmesi.
Aynen öyle üstünde yazandan çok sistemin yenilenip düzenlemesi önemli kartı okuttuğumuzda bazen 10 saniye bekliyoruz istanbulun sistemini aynen alıp koysunlar herşey çok hızlı.
 
Bugün hatta sistemde sabahtan online dolumlarda sıkıntı olduğuna dair duyumlar almıştım.
Evet varmış düzeltilmiş bunların tekrarlanmaması için 10 yıllık yeni bir ihaleye çıkılıp tüm sistemi tek bir şirkete devir etmek lazım tüm kiokslar ve validatörler değişmeli yazılım komple bursaya özgü olmalı yoksa daha çok sorun yaşamak muhtemel.
 
Evet varmış düzeltilmiş bunların tekrarlanmaması için 10 yıllık yeni bir ihaleye çıkılıp tüm sistemi tek bir şirkete devir etmek lazım tüm kiokslar ve validatörler değişmeli yazılım komple bursaya özgü olmalı yoksa daha çok sorun yaşamak muhtemel.

Önceki BBB/Burulaş yönetiminin 2024 yılında böyle bir imkanı vardı ancak onlar Asis'le olduğu gibi sözleşme yenilemeyi tercih ettiler 🙂
 
Tamam şimdiki yönetim asisle işi ilerletip ona göre tüm sistemi yeniletsin bu imkanları var yeterki istesinler.

Yapılabilecek ilk iş validatöre kart okutulduğunda her kartta otomatik talimat sorgulama yerine internet bağlantısı olmadığı durumlardaki gibi direkt işlem yapması, online dolum/vize yapanların da talimatı tamamlamak için şoföre bunu söyleyip şoför validatörüne eklenecek bir buton ile talimat tamamlama işinin o karta mahsus devreye alınması. Konya'da bu böyle ve gayet hızlı.

Ya da şoförle iletişime gerek kalmaması için Asis yolcu validatörlerine online talimat tamamlama işlevine sahip bir buton ekleyecek, yolcu da online dolum/vize yaptıysa önce o butona basıp ardından kartı okutacak. Böylece online dolum/vize yapmayan yolcunun kartı daha kısa sürede okunup sıkıntılar bitecek.
 
Yapılabilecek ilk iş validatöre kart okutulduğunda her kartta otomatik talimat sorgulama yerine internet bağlantısı olmadığı durumlardaki gibi direkt işlem yapması, online dolum/vize yapanların da talimatı tamamlamak için şoföre bunu söyleyip şoför validatörüne eklenecek bir buton ile talimat tamamlama işinin o karta mahsus devreye alınması. Konya'da bu böyle ve gayet hızlı.

Ya da şoförle iletişime gerek kalmaması için Asis yolcu validatörlerine online talimat tamamlama işlevine sahip bir buton ekleyecek, yolcu da online dolum/vize yaptıysa önce o butona basıp ardından kartı okutacak. Böylece online dolum/vize yapmayan yolcunun kartı daha kısa sürede okunup sıkıntılar bitecek.
Kentkart'ta validatör üstünde online dolum diye bir buton tarzı birşey vardı Antalya'daki validatörde var.

1780585774678.webp
 
Asis, Burulaş'a aslında tüm imkanları verebilecek bir firma bence ki çoğu şehir Asis kullanıyor. Burulaş'ın istemesi lazım yeni sistemleri.

Her zaman derim. Şu an Türkiye'de bu hizmeti sunabilecek en iyi firma Asis ama sen paradan ve istekten haber ver.

İstanbul'u bu konuda ayrı tutuyorum çünkü onların ulaşım kartı altyapısını e-para şirketi olarak işletebilecek ve EÜTS ile ilgili her türlü çalışmayı yapabilecek bütçesi var.

Ayrıca Bursakart kioskları da (İstanbul hariç) teknik olarak Türkiye'deki en iyi ulaşım kartı kiosklarından. Sadece bu kiosklarla sürekli ilgili olunması, en ufak sorunda hızlıca eyleme geçilmesi gerekiyor.
 
Bu kioksları üreten ve bakımını yapan firma kim ?

Üretici İnnova. Bakımlarını yapan kim bilmiyorum. Yatırılan paraları Loomis topluyor. Loomis aynı zamanda nakit akışının yoğun olduğu kurumsal firmalara ve bankalara da nakit lojistiği sunan bir şirket.

Ancak birkaç kez kioskla ilgilenen Burulaş teknisyenleri görmüştüm. Aldıkları yol parasını Bursakart'larına yükleyen Burulaş personelleri değil yanlış anlaşılmasın. Kiosk arızasıyla ilgileniyordu gördüğüm Burulaş teknisyenleri.
 
Üretici İnnova. Bakımlarını yapan kim bilmiyorum. Yatırılan paraları Loomis topluyor. Loomis aynı zamanda nakit akışının yoğun olduğu kurumsal firmalara ve bankalara da nakit lojistiği sunan bir şirket.

Ancak birkaç kez kioskla ilgilenen Burulaş teknisyenleri görmüştüm. Aldıkları yol parasını Bursakart'larına yükleyen Burulaş personelleri değil yanlış anlaşılmasın. Kiosk arızasıyla ilgileniyordu gördüğüm Burulaş teknisyenleri.
Bunlara hiç gerek yok aslında dediğim gibi asisle 1 anlaşmaya bakar burulaşın bunu neden yapmadığınıda çözemedim sistem çok önemli bursa artık küçük bir şehir değil her yerinde kart geçen bir şehir halini alıyor sistemlerinde ona göre güncel ve hızlı olması lazım şu val7 leri değiştirin sayın burulaş
 
Bunlara hiç gerek yok aslında dediğim gibi asisle 1 anlaşmaya bakar burulaşın bunu neden yapmadığınıda çözemedim sistem çok önemli bursa artık küçük bir şehir değil her yerinde kart geçen bir şehir halini alıyor sistemlerinde ona göre güncel ve hızlı olması lazım şu val7 leri değiştirin sayın burulaş
Bu aralar Bursakart uygulamasında güncellemeler geliyor onu farkettim ama notlarda hata ve performans iyileştirmeleri yapıldığı yazıyordu yeni bir özellik yoktu.
 
Manisa'da kullanılan validatörler Bursa'da kullanılsaydı böyle olurdu. Ek olarak Horepay diye bir firma üretiyormuş validatörleri ki Manisa'da kullanan vatandaşların Asis'in validatörüne göre daha hızlı olduklarını söylemişlerdi. Turuncu eski validatörlerden baya sorun yaşamışlar. Ek olarak Online dolum da Bursa'da hızlandı galiba bugün okutucuya okutunca bakiye geçti hızlıca.Ek olarak son durak falan diye harita da yazıyordu ki Apple Maps entegrasyonu olmuş galiba Apple harirtalar gözüküyordu Bursakart uygulamasından haritaya bakınca.

1781454204891.webp
 
Bursakart uygulamasında bazı hatlar ara duraklardan sefere başlıyor veya başka duraklardan onlar yazmıyor yada ben mi bulamadım. Örneğin D/4 hattının bazı seferleri hobi bahçesinden kalkarken ve sitelerden hobi bahçesine giderken saatleri gözükmüyor yine buna benzer 31/A nın sabahları bir kaç seferi ara duraklardan başlıyor yazmıyor, eskiden burulaşın sitesinde yazıyordu şimdi orda da göremiyorum bunların bir şekilde gözükmesi gerekir
 
Cihazlar olduğu gibi kalsın, Asis kasmaları ve yavaşlığı giderecek hafif yazılım atsın cihazlara o da olur.

Val7'nin hızlı çalıştığı şehirler var.
Cihazlar aslında her şehirdeki sürüm bir değil galiba Örn:Elazığ,Eskişehir de kullanılan versiyon ile Bursa'daki bir değildir. Ek olarak cihazlar gayet aslında iyi sadece geliştirilme yapılması gerekiyor.
 
Ek olarak son durak falan diye harita da yazıyordu

Kalkışı ve varışı aynı durak olan ring hatlarında sistemsel olarak bu iyileştirme yapılmış. Merkezde 1C, 35C, 35B, 21, 36A gibi birçok hatta bu iyileştirmeyi gördüm. Muhtemelen önceden bu hatlarda ilk ve son durağı aynı durak olarak sisteme işlediğinde şoförler hatta çalışırken bu güncellemeyi gerektiren bir şeyler oluyordu. Yani tamamen yazılımsal.
 
Geri