İzmir - İZSU

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emirhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Yelki hattı ile kesintisiz dönem başlıyor​


9 Mayıs 2026 Cumartesi

İZSU Genel Müdürlüğü, Güzelbahçe ve Yelki’de yaz aylarında yaşanan su basıncı ve debi sorunlarını çözmek için 3 kilometrelik iletim hattı inşa ediyor. Yaklaşık 15 milyon liralık yatırımla hayata geçirilen proje sayesinde bölgeye kesintisiz ve daha güçlü içme suyu sağlanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Güzelbahçe’de hızla artan nüfusun su ihtiyacına yanıt vermek için mevcut içme suyu sistemine alternatif yeni bir iletim hattı inşaatına başladı. Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi’ni kapsayan hat sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunları tarihe karışacak. Çalışmalar kapsamında toplam 3 kilometre uzunluğunda, 400 mm çapında düktil font içme suyu iletim hattı imal ediliyor. Yaklaşık 15 milyon liralık maliyetle hayata geçirilen proje 2 ayda tamamlanacak.

İstiklal Caddesi’nden Yelki’ye uzanan hat
İZSU Genel Müdürlüğü Narlıdere Teknik Amiri Onur Olcay, “Güzelbahçe İstikbal Caddesi’nden başlayan bu çalışmamız ile Güzelbahçe’de yaz aylarında oluşan basınç problemlerinden kaynaklı su yetersizliğini gidermiş olacağız. Yaklaşık üç kilometrelik hatta 400 mm çapında bir boru hattı döşeyeceğiz. 2026 yazına girmeden buradaki çalışmamızı sonlandıracağız” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi

09052026_946_0.webp 09052026_9429_0.webp 09052026_9429_1.webp 09052026_9429_2.webp 09052026_9429_3.webp
 

35 kilometrelik içme suyu hattı yenileniyor​


13 Mayıs 2026 Çarşamba

İZSU Genel Müdürlüğü, Bayraklı’da 6 mahalleyi kapsayan 35 kilometrelik içme suyu hattını yeniliyor. Yaklaşık 150 milyon liralık yatırımla yürütülen proje kapsamında 2 bin 500 branşman hattı da değiştirilerek bölgenin altyapısı baştan sona güçlendiriliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Bayraklı’da içme suyu altyapısını güçlendirmek için kapsamlı bir yenileme çalışması başlattı. Eskiyen şebekeler nedeniyle su arızalarının yoğun yaşandığı mahallelerde yürütülen proje ile eskiyen hatlar tamamen yenilenerek kentin altyapısı daha dayanıklı hale getiriliyor. İZSU’nun Bayraklı’da yürüttüğü çalışmalar, Şehir Hastanesi güzergâhında yer alan ve eskiyen altyapı nedeniyle sorunlarının yoğun olduğu bölgeleri kapsıyor. Çiçek, Çay, Muhittin Erener, Cengizhan ve Refik Şevket İnce Mahalleleri’nde sürdürülen çalışmalarla toplam 35 kilometrelik içme suyu hattı yenileniyor. Proje kapsamında ayrıca 2 bin 500 branşman hattı da yenilenerek bölgenin altyapısı baştan sona modernize ediliyor.

Zorlu koşullarda aralıksız çalışma
Çalışmaların nisan ayında başladığını belirten İZSU Merkez Bölge Teknik Şube Müdürü Ümit Doğdu, “150 milyon liralık yatırımla toplamda 35 kilometre ve 2 bin 500 haneye hitap eden altyapı şebeke yenileme çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Sabah saatlerinden başlayıp geç saatlere kadar bölgenin eğimli ve engebeli arazisinde altyapıyı yeniliyoruz” dedi.

25 yıllık hatlar yenileniyor
Bölgede eskiyen alt yapıya dikkat çeken Doğdu, “Mevcut şebeke hattımız HDPE boru dediğimiz ve 25 yıldan daha eski sürede döşenmiş hatlardan oluşuyor. Ekonomik ömrünü yitirmiş boruları çok daha uzun ömürlü ve yüksek kalitede borularla yeniliyoruz. Bölgenin eğimli olması nedeniyle basınçların bazı sokaklarda yüksek olması ve artık tamiri mümkün hale gelmeyen arızalarla karşı karşıya kalıyorduk. Bu da bölgedeki kayıp kaçak oranımızın fazla olmasına neden oluyordu. Şimdi bu çalışma ile artık bölgede yaşanan su arızaları ve basınç sorunları büyük ölçüde ortadan kaldırılmış olacak” diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi

13052026_85632_0.webp 13052026_85641_0.webp 13052026_85641_1.webp 13052026_85641_2.webp 13052026_85641_3.webp
 

Büyükşehir’den 300 milyon liralık dev altyapı yatırımı​


21 Mayıs 2026 Perşembe

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Tire’de yürüttüğü yaklaşık 300 milyon liralık altyapı yatırımında çalışmaların yüzde 60’ı tamamlandı. Yağmur suyu, atık su ve içme suyu hatlarının yenilendiği projede, altyapısı biten caddelerde asfalt serimi de eş zamanlı olarak sürdürülüyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kent genelinde sürdürdüğü altyapı hamlesine Tire’de devam ediyor. Özellikle yoğun yağış dönemlerinde yaşanan taşkın, su baskını ve kötü koku sorunlarını çözmek amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında ilçede yağmur suyu ve atık su hatları birbirinden ayrılıyor, ekonomik ömrünü tamamlayan içme suyu hatları yenileniyor ve modern yağmur suyu sistemleri inşa ediliyor. Yaklaşık 300 milyon liralık yatırım kapsamında çalışmaların önemli bölümü tamamlanırken, altyapısı biten caddelerde İZBETON AŞ tarafından asfalt serimi ve üstyapı düzenlemeleri de eş zamanlı yapılıyor.

Dört koldan çalışma
“Tire İlçesi Muhtelif Mahalleler Yağmur Suyu ve Başköy Mahallesi Atık Su Terfi Hattı İnşaatı” kapsamında Fatih, Hürriyet ve Atatürk mahallelerinde yer alan Selimiye, Mehmet Güvenay, Sadık Giz, Millet, İstasyon, Piri Reis ve Vatan caddeleri başta olmak üzere birçok noktada yoğun çalışma yürütülüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü 2. Bölge Başkanlığı Kontrol Mühendisi İnşaat Yüksek Mühendisi Gülçin Eskicioğlu, Tire’nin artan nüfusuyla birlikte mevcut altyapının yetersiz kalmaya başladığını belirterek, ilçede uzun süredir yağmur suyu sorunları yaşandığını söyledi. Eskicioğlu, proje kapsamında yaklaşık 10 kilometrelik yağmur suyu hattı imalatı yapıldığını belirterek, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İstasyon Caddesi üzerinde kapsamlı bir üstyapı çalışması yapacak olması nedeniyle ömrünü tamamlayan içme suyu hattımızı da bu kapsamda yeniliyoruz. Atık su arıtma merkezine giden kolektör hattımızın yapımını da asfaltı yeniden bozmamak adına bu süreçte öne çektik” diye konuştu.

Ekim ayında tüm imalatlar tamamlanacak
Projede kullanılan büyük çaplı yağmur suyu hatlarının Tire’de yaşanan su baskınlarını büyük ölçüde azaltacağını belirten Eskicioğlu, iklim krizine bağlı değişen yağış rejimlerine karşı dirençli bir altyapı oluşturduklarını ifade ederek, “Yağmur suyu büyük çaplı hatlarla çok rahat şekilde dereye deşarj edilecek, atık su ise ayrı sistem üzerinden arıtma tesisine iletilecek. Sistem artık birleşik değil, ayrıştırılmış şekilde çalışacağı için taşkın ve baskınların büyük ölçüde önüne geçmiş olacağız. Yaklaşık 180 milyon liralık altyapı yatırımı sürerken üstyapı çalışmalarıyla birlikte toplam yatırım tutarı yaklaşık 300 milyon liraya ulaşacak. Ekim ayında altyapı imalatlarımızı tamamlayarak üstyapı çalışmalarını da bitirmeyi planlıyoruz. Altyapısı tamamlanan bölgelerde asfalt serimi çalışmaları da devam ediyor” dedi.

Tire’nin 30 yılını güvence altına alacağız
Yapılan yatırımın yalnızca bugünün sorunlarını çözmeyeceğini vurgulayan Eskicioğlu, “Yaptığımız yağmur suyu ayrıştırma çalışmaları kapsamında karşılaştığımız eski atık su hatlarının deplasesini ve yenilenmesini de gerçekleştiriyoruz. Kullandığımız uzun ömürlü ve dayanıklı altyapı sistemi sayesinde Tire ilçemizin yaklaşık 30 yılını güvence altına almış olacağız” ifadelerini kullandı.

Başköy Mahallesi’nin atık su terfi hattı yenilendi
Küçük Menderes Havzası’nda yer alan Tire’de, 180 milyon liralık yatırımla yürütülen yaklaşık 10 kilometrelik altyapı hattı çalışmalarının yüzde 60’ı tamamlandı. Tire’deki mahallelerde sürdürülen yağmur suyu ve Başköy Mahallesi atık su terfi hattı projesi kapsamında 6,3 kilometrelik yağmur suyu hattı ile ızgara ve kutu menfez imalatları gerçekleştirildi. Projede ayrıca 1,7 kilometrelik atık su hattı ile çeşitli ızgara ve kutu menfez çalışmaları da tamamlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi

21052026_85148_0.webp 21052026_8523_0.webp 21052026_8523_1.webp 21052026_8523_2.webp 21052026_8523_3.webp 21052026_8523_4.webp 21052026_8523_5.webp 21052026_8523_6.webp 21052026_8523_7.webp
 
İZSU Genel Müdürlüğümüz, Halkapınar Derin Kuyular Bölgesi’nde yürüttüğü 210 milyon liralık altyapı yatırımını tamamladı.

Yenilenen iletim hatları ve 7 bin metreküplük depo sayesinde kentimize verilen su miktarı yüzde 25 artırılarak saniyede 1200 litreden 1500 litreye çıkarıldı.

Tam otomasyon sistemiyle çalışan tesis 7 gün 24 saat hizmet verecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi - Facebook

FB_IMG_1779695328684.webp FB_IMG_1779695332989.webp FB_IMG_1779695337399.webp FB_IMG_1779695341612.webp FB_IMG_1779695346271.webp FB_IMG_1779695350810.webp FB_IMG_1779695356303.webp FB_IMG_1779695361291.webp
 

İZSU’dan Yarımada derelerine güvenlik seferberliği​


14 Haziran 2026 Pazar

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Yarımada’daki derelerin güvenliğini artırmak ve çevre düzenlemesi yapmak için kapsamlı bir çalışma yürütüyor. Yılbaşından bu yana Urla ve Çeşme bölgesinde 7 bin 500 ton taş kullanarak dere yataklarını güçlendirerek 2 bin 570 metre uzunluğundaki yaya korkulukları yenilenerek vatandaşların güvenliği artırıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, iklim krizinin etkisiyle daha sık ve şiddetli yaşanan yağışların neden olabileceği sel, taşkın ve heyelan risklerine karşı Yarımada genelinde olası afetleri önleyici yatırımlarını sürdürüyor. Urla ve Çeşme’de gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında dere yatakları taş tahkimatıyla güçlendirilirken, yaya güvenliği için yeni korkuluk imalatı yapıldı. Çalışmalarla hem yağışlı dönemlerde oluşabilecek risklerin azaltılması hem de vatandaşların can ve mal güvenliğinin korunması hedefleniyor.

Urla’da dere yatağı güçlendirildi, yol kaymaları önlendi
Urla’nın Denizli Mahallesi’nde bulunan Mezarlık Yanı Deresi’nde gerçekleştirilen çalışma kapsamında yaklaşık 500 metrelik dere kesiminde sağ ve sol sahiller taş tahkimatıyla güçlendirildi. Çalışmalarda yaklaşık 3 bin ton anroşman taşı kullanıldı. Böylece dere yatağındaki aşınmaların önüne geçilirken, dere kenarındaki yolun kayma riski de ortadan kaldırıldı. Öte yandan geçtiğimiz yıl Urla İçmeler Mahallesi’nde bulunan Malkoca Deresi’nde başlatılan çalışmalar tamamlandı. Yaklaşık 300 metrelik alanda 1.500 ton taş kullanılarak dere yatağı güvenli hale getirildi.

Çeşme’de dere yataklarına 3 bin ton taş
Çeşme’de de taşkın riskine karşı önemli çalışmalar gerçekleştirildi. Durmuş Deresi’nde 2 bin ton, Şifne Deresi’nde ise bin ton taş kullanılarak tahkimat çalışması yapıldı. İlçe genelinde ihtiyaç duyulan diğer dere yataklarında da çalışmaların devam ettiği bildirildi.

“Yağmur sularının rahatlıkla denize ulaşabilmesi için çalışıyoruz”
İZSU İşletmeler 3. Bölge Daire Başkanlığı Yarımada Dereler Birimi Teknik Amiri Ayhan Şenoğlu, çalışmaların vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda yürütüldüğünü belirterek, “Şu an Urla Denizli Mahallesi’nde Mezarlık Yanı Deresi’nde taş tahkimatı çalışması yapmaktayız. Buradaki çalışmamızın amacı, Büyükşehir Belediyesi Hemşehri İletişim Merkezi’ne iletilen vatandaşlarımızın talepleri doğrultusunda yolda meydana gelen kaymaların önüne geçmektir. Kışa hazırlık kapsamında bu çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Kışın gelen yağışların debisinin ve burada akan suların rahatlıkla denize ulaşabilmesi, yağış anında olumsuz bir durum yaşanmaması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dere yatakları ve çevresinde oluşabilecek güvenlik risklerini en aza indirmek amacıyla çalışmalarımız aralıksız devam ediyor” dedi.

Sel ve taşkın riskine karşı önlem
Yarımada genelinde dere yatakları, taşkın riski taşıyan bölgeler ve güvenlik önlemi gerektiren alanlarda çalışmaların sürdüğünü belirten Şenoğlu, “Herhangi bir sel, su baskını ve afete mahal vermemek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kış aylarına hazırlık kapsamında dere yataklarında bakım, temizlik ve tahkimat çalışmalarımız sürecek” diye konuştu.

Mahalle sakinlerinden İZSU’ya teşekkür
Denizli Mahallesi Muhtarı Emre Erdoğan ise bölgede uzun süredir yaşanan taşkın ve kayma sorunlarının çözüme kavuşmasından duydukları memnuniyeti dile getirerek şunları söyledi:
“Çok yağış aldığımız zaman sel olayları yaşanıyordu. Derelerimiz taşıyor, bazı bölgelerde kaymalar meydana geliyordu. Mahalle sakinlerimiz bu ihtiyaçları bize iletti. Biz de Büyükşehir Belediyemize bildirdik. Sağ olsunlar gerekli çalışmaları başlattılar. Şu anda taş tahkimatı yapılarak derelerimiz koruma altına alınıyor. Kendilerine teşekkür ediyoruz.”

Çeşme’de 670 metre yeni korkuluk
İZSU ekipleri, Çeşme’de yaya güvenliğini artırmak amacıyla da çalışmalar gerçekleştirdi. Çiftlik Mahallesi’nde 4 Sokak’ta 180 metre, 134 Sokak’ta 290 metre ve 113 Sokak’ta 200 metre olmak üzere toplam 670 metre yeni yaya korkuluğu imalatı yapıldı. Ayrıca ilçedeki mevcut 1.900 metre uzunluğundaki korkuluklar bakım ve boya çalışmalarıyla yenilendi. Urla’da ise Keklik Deresi boyunca bulunan korkulukların yaklaşık bin metrelik bölümü boyanarak hem daha güvenli hem de daha estetik hale getirildi.

Yarımada kışa hazırlanıyor
İZSU Genel Müdürlüğü, yılbaşından bu yana Yarımada bölgesi için 30 bin tonluk taş alımı gerçekleştirerek dere yataklarının güçlendirilmesi, taşkın risklerinin azaltılması ve vatandaşların güvenliğinin artırılmasına yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Urla ve Çeşme’de tamamlanan uygulamalarla birlikte olası sel, taşkın ve heyelan risklerine karşı önemli bir hazırlık yapılırken, bölgenin altyapısı da daha dayanıklı hale getiriliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi

14062026_23848_0.webp 14062026_23919_0.webp 14062026_23919_1.webp 14062026_23919_2.webp 14062026_2402_1.webp 14062026_2402_2.webp 14062026_2402_3.webp 14062026_2402_4.webp 14062026_24447_0.webp
 
Son düzenleme:

İZSU’dan Küçük Menderes’e su takviyesi​


20 Haziran 2026 Cumartesi

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, iklim krizinin etkilerine karşı Ödemiş, Kiraz ve Beydağ’da 25 yeni sondaj kuyusu açıyor. Yeni kaynaklarla yaz aylarında yaşanabilecek su sıkıntılarının önüne geçilmesi hedefleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, 2026 yılı yatırım programı kapsamında Ödemiş, Kiraz ve Beydağ ilçelerinde içme suyu altyapısını güçlendirmek amacıyla yeni sondaj kuyuları açıyor. Özellikle yaz aylarında artan su tüketimi ve yer altı su seviyelerindeki düşüş nedeniyle yaşanabilecek sorunların önüne geçmeyi hedefleyen çalışmaların, bölgenin su ihtiyacına uzun vadeli katkı sağlaması amaçlanıyor.

25 yeni kuyu
Ödemiş’in Alaşarlı, Bozdağ, Bozcayaka, Konaklı, Köseler, Işık, Balabanlı, Günlüce, Mursallı, Demirdere, Kızılca, Bucak ve Demircili mahallelerinde; Kiraz’ın Arkacılar, Başaran, Haliller, Karaman, Kibar, Kırköy ve Saçlı mahallelerinde; Beydağ’ın ise Yukarıaktepe, Eğridere ve Halıköy mahallelerinde 25 yeni sondaj kuyusu açma çalışmaları sürüyor. Yeni kaynaklar en kısa sürede şebekeye bağlanacak.

Yeni su kaynakları için çalışmalar sürüyor
İZSU, bölgenin gelecekteki su ihtiyacını da göz önünde bulundurarak yeni kaynaklar oluşturmak için çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Ödemiş’te 37, Kiraz’da 23 ve Beydağ’da 6 olmak üzere toplam 66 yeni sondaj kuyusu için araştırma ve planlama çalışmaları yürütülüyor. İklim krizinin etkilerinin giderek daha fazla hissedildiği günümüzde İZSU, alternatif su kaynaklarını devreye alarak hem kent merkezinin hem de kırsal yerleşimlerin su arz güvenliğini güçlendirmeyi hedefliyor. Böylece mevcut kaynaklar üzerindeki baskının azaltılması ve gelecekte yaşanabilecek su sorunlarına karşı önlem alınması amaçlanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi

20062026_85251_0.webp 20062026_8539_0.webp 20062026_8539_1.webp 20062026_8539_2.webp 20062026_8539_3.webp 20062026_8539_4.webp 20062026_8539_5.webp 20062026_8539_6.webp 20062026_8539_7.webp 20062026_8539_8.webp 20062026_8539_9.webp
 
Geri