T6 Kazlıçeşme - Sirkeci Tren Hattı

sezgin_ist

WT Moderatör
Mesajlar
6,673
Puanlar
13,827
Yaş
34
Konum
İstanbul
T6 Kazlıçeşme - Sirkeci Tren Hattı

8,3 km’lik Sirkeci-Kazlıçeşme demiryolu hattının 7,5 km’lik çift hat kısmı sökülecek, tek hat olarak yeniden yapılmıştır. 7,5 km’lik hat içerisinde 1650 metre çift hat ile 550 metre manevra hattı bulunmaktadır. Sökülen tek hat yerine ise 7,3 km uzunluğunda yürüme yolu ve bisiklet yolu yapılmıştır. Toplamda 8 istasyona bulunmaktadır. Sırasıyla;

- Sirkeci İstasyonu’ndan başlayarak,​
- Cankurtaran İstasyonu,​
- Kumkapı İstasyonu,​
- Yenikapı İstasyonu,​
- Cerrahpaşa İstasyonu,​
- Kocamustafapaşa İstasyonu,​
- Yedikule İstasyonu,​
- Kazlıçeşme İstasyonu’nda son bulmaktadır.​
Entegrasyon Noktaları:

  • Marmaray ile Sirkeci, Yenikapı ve Kazlıçeşme’de,
  • T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı ile Sirkeci’de,
  • Denizyolu ile Sirkeci ve Yenikapı’da,
  • M1 Aksaray-A.Havalimanı Metro Hattı ile Yenikapı’da,
  • M2 Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile Yenikapı’da.
Ayrıca uluslararası ve şehirler arası trenler bu hattı kullanarak Sirkeci Garı’na kadar gelebilmektedir.

1731156582904.webp
 

Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı 3,7 milyon yolcu taşıdı​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, geçen yıl hizmete sunulan Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı'nın, 3 milyon 781 bin 26 yolcuya hizmet verdiğini belirtti.​


Uraloğlu, 26 Şubat 2024'te hizmete verilen Sirkeci-Kazlıçeşme Hattı'na ilişkin yazılı açıklama yaptı.

Sirkeci-Kazlıçeşme Hattı'nın, bugüne kadar 3 milyon 781 bin 26 yolcuya hizmet verdiğini bildiren Uraloğlu, Sirkeci, Cankurtaran, Kumkapı, Yenikapı, Cerrahpaşa, Kocamustafapaşa, Yedikule ve Kazlıçeşme olmak üzere 8 istasyonu kapsayan hattın, İstanbul'un tarihi ve kültürel mirasını yansıtan bir güzergahta yer almasıyla turizme de önemli katkılar sunduğunu aktardı.

Uraloğlu, Marmaray ile entegre 8,3 kilometrelik hattın inşasında, tarihi surlar ile diğer kültürel miras alanlarının korunduğunu ve modern ulaşımla tarihi doku uyumunun sağlandığını kaydetti.

Günde toplam 83 seferle hizmet veriliyor​

Sirkeci-Kazlıçeşme arasında, saat 06.00'dan 23.00'e kadar 25 dakikalık aralıklarla günde toplam 83 seferle hizmet verildiği bilgisini paylaşan Uraloğlu, "Seyahat süresi Sirkeci-Kazlıçeşme arasında 17 dakika, Kazlıçeşme-Sirkeci arasında ise 19 dakika. E-32000 setleriyle işletilen hat, sefer başına 1637 yolcu kapasitesine sahip." değerlendirmesinde bulundu.

Uraloğlu, proje alanının toplam 215 bin metrekare olduğunu, çalışma alanının 92 bin 450 metrekaresinin ise demir yolu ulaşımı için kullanıldığını belirtti.

Geri kalan 122 bin 550 metrekarenin ise yaya yürüme alanı, bisiklet, skuter parkuru, dinlenme ve rekreasyon alanları olarak düzenlendiğini aktaran Uraloğlu, bu alanı vatandaşların yaya kullanımına açarak, İstanbul'a şehrin tam kalbinde büyük bir yeşil alan kazandırdıklarını vurguladı.

Söz konusu proje kapsamında yaşam konforunu artıracak diğer düzenlemeleri de gerçekleştirdiklerine değinen Uraloğlu, raylı sistem, yaya ve mikro mobilite araçları, sosyal aktivite alanları oluştururken, yaya ve kara yolu alt geçitlerini de rehabilite ettiklerini kaydetti.

Anadolu Ajansı
 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu:

Sirkeci - Kazlıçeşme hattıyla bugüne kadar yaklaşık 4 milyon 653 bin yolcu seyahat etti.
 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu:​


🚆 Raylar Yeniden İstanbul’un Kalbinde Atıyor: Sirkeci–Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı

Bir zamanlar sessizliğe gömülmüştü bu raylar…

Yıllar önce tren sesleriyle yankılanan Sirkeci–Kazlıçeşme hattı, İstanbul’un belleğinde nostaljik bir hatıra olarak kalmıştı.

Ama şehirler de insanlar gibidir; ne zaman nefes almak isterlerse, o zaman yeniden canlanırlar. 🌆

Bugün o hat, modern mühendislik ve vizyoner şehircilik anlayışıyla yeniden İstanbul’a kazandırıldı.

Ve bu sadece bir ulaşım projesi değil — bir yeniden doğuş hikayesidir.

🛤 Toplam uzunluk: 8,3 kilometre
🚉 İstasyon sayısı: 8
⚙️ Hat tipi: Elektrikli, çift hatlı, modern sinyalizasyon ve telekomünikasyon altyapılı
🔋 Enerji verimliliği: Tamamen elektrikli sistem, düşük karbon salımı hedefiyle tasarlandı
🚴‍♀️ Çevreci planlama: Hat boyunca yaya yolları, bisiklet güzergâhları ve yeşil alanlar oluşturuldu

Her bir metre ray, mühendislikte titizlik, şehir planlamasında insan odaklılık ve çevreye duyarlılık anlayışıyla döşendi.

Zemin güçlendirmesinden tünel havalandırma sistemlerine, sinyal kablolarından enerji besleme hatlarına kadar her detay, İstanbul’un dinamik yapısına uygun olarak tasarlandı.

Bugün Sirkeci’den Kazlıçeşme’ye sadece 20 dakikada ulaşmak mümkün.

Ama bu hattın kazandırdığı şey yalnızca zaman değil ⏱

Bu hat;
Trafiği hafifletti,
Şehrin doğu-batı aksını yeniden birbirine bağladı,
Tarihi bölgelerdeki ulaşım yoğunluğunu rahatlattı,
Karbon salımını düşürerek İstanbul’un sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağladı. 🌿

Ve en önemlisi…
Bu proje, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın şehir içi raylı sistemlerdeki vizyonunun bir sembolü haline geldi.

Tarihi dokusunu koruyan, modern mühendislikle geleceğe bakan bir anlayışın ürünü.

Bir zamanlar sessiz olan raylar şimdi yeniden İstanbul’un ritmini tutuyor.
Ve her tren hareket ettiğinde, bu şehir biraz daha nefes alıyor. 🚆✨
 
Geri
Üst