Türkiye'de Kruvaziyer Turizmi

Türkiye kruvaziyer turizminde hedef büyüttü​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de geçen yılın sonunda limanlara gelen kruvaziyer sayısının 1375'e ulaştığını, bunun 2026 sonunda 1500'e, gelecek yıl 1750'ye, 2028'de ise 2 bine çıkmasının beklendiğini bildirdi.​


Bakan Uraloğlu, AA muhabirine, Denizcilik Genel Müdürlüğünce hazırlanan kruvaziyer istatistiklerine ve bu alana yönelik hedeflere ilişkin değerlendirmede bulundu.

Türkiye'nin kruvaziyer turizminin önemli destinasyonlarından biri olduğunu belirten Uraloğlu, "Bir yarımada olan ülkemizin turizm potansiyelini en üst seviyede kullanabilmek için altyapı ile ticaretin kolaylaştırılması çalışmalarına devam ediyoruz." dedi.

Ulaşım ve turizmin, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasında birbirini tamamlayan iki temel sektör olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, bu anlamda limanların da aynı zamanda kültürel ve turistik zenginliklerin dünya çapında tanıtılmasında kritik önem taşıdığını söyledi.

Uraloğlu, Türk limanlarına gelen kruvaziyer sayısının her geçen yıl arttığına dikkati çekerek, "Limanlarımıza gelen kruvaziyer gemi sayısı geçen yıl 1375 olurken, bu yılın sonunda 1500'e, gelecek yıl 1750'ye, 2028'de ise 2 bine çıkması öngörülüyor." diye konuştu.

"Türkiye kruvaziyer turizminde ana destinasyon konumuna yükseldi"​

En fazla kruvaziyerin Kuşadası, İstanbul ve Bodrum limanlarına geldiğini bildiren Uraloğlu, şöyle devam etti:

"Geçen yıl Kuşadası Limanı, 617 ile en fazla kruvaziyer geminin uğrak yaptığı yer oldu. Kuşadası Limanı'nı sırasıyla 265 kruvaziyer gemiyle İstanbul limanları ve 116 gemiyle Bodrum Limanı takip etti. Yolcu sayısında da sıralama değişmedi. Söz konusu dönemde Kuşadası Limanı 995 bin 843 yolcuyla en fazla kruvaziyer yolcuya ev sahipliği yapan yer oldu. Kuşadası Limanı'nı sırasıyla 625 bin 517 yolcuyla İstanbul limanları ve 138 bin 166 yolcuyla Bodrum Limanı izledi."

Uraloğlu, Türkiye'nin, kruvaziyer turizminde sadece uğrak noktası değil, ana destinasyon konumuna yükseldiğine işaret ederek, "Kruvaziyerle gelen her misafirimiz, bulunduğu şehirde yeme-içmeden alışverişe, kültürel ziyaretlere kadar geniş bir ekonomik hareketlilik oluşturuyor. Bu da şehir ekonomilerine doğrudan katkı sağlıyor. Ayrıca ana destinasyonu olan gemilerin gerek personeli gerekse yolcuları da ülkemizde gemilerden ayrılarak veya gemilere katılarak, ülkemize katma değer sağlamaktadır." ifadelerini kullandı.

"Hizmet kalitesini yükseltiyoruz"​

Türkiye'nin 2028'de 2 bin kruvaziyer hedefiyle deniz turizminde daha güçlü bir aktör olması için çalışmalarını sürdürdüklerini vurgulayan Uraloğlu, "Amacımız, Akdeniz çanağında kruvaziyer turizminin en önemli merkezlerinden biri olmak. Bu doğrultuda, Denizcilik Genel Müdürlüğümüz koordinasyonunda yaptığımız çalışmalarla hizmet kalitesini yükseltiyor ve sektör paydaşlarımızla koordineli şekilde çalışıyoruz." dedi.

Anadolu Ajansı
 

KRUVAZİYER GEMİ VE YOLCU SAYISI SON 14 YILIN EN YÜKSEK SEVİYESİNDE​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “2026 yılının Mayıs ayında limanlarımıza uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artışla 169’a, kruvaziyer yolcu sayısı ise yüzde 10,8 artışla 257 bin 897’ye ulaştı. Böylece Mayıs ayları içerisinde son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu sayısına ulaştık” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026 yılı Mayıs ayına ait kruvaziyer gemi ve yolcu istatistiklerini değerlendirdi. Bakan Uraloğlu, “2026 yılının Ocak-Mayıs döneminde; limanlarımıza gelen kruvaziyer gemi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 324’e, kruvaziyer yolcu sayısı da yüzde 3,9 artışla 455 bin 580’e ulaştı.” açıklamasında bulundu.

“Mayıs Ayları İçerisinde Son 14 Yılın En Yüksek Kruvaziyer Gemi ve Yolcu Sayısına Ulaştık”

2026 yılı Mayıs ayında limanlara gelen kruvaziyer gemi ve yolcu sayıları hakkında da açıklamada bulunan Bakan Uraloğlu, “2026 yılının Mayıs ayında limanlarımıza uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artışla 169’a, kruvaziyer yolcu sayısı ise yüzde 10,8 artışla 257 bin 897’ye ulaştı. Böylece Mayıs ayları içerisinde son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu sayısına ulaştık.” ifadelerini kullandı.

Kuşadası Limanı Zirvede

Uraloğlu, Mayıs ayında Kuşadası Limanı’na 75 kruvaziyer gemi ile 127 bin 670 kruvaziyer yolcu, İstanbul limanlarına 31 kruvaziyer gemi ile 59 bin 176 kruvaziyer yolcu, Bodrum Limanı’na 11 kruvaziyer gemi ile 10 bin 889 kruvaziyer yolcu ve diğer limanlara da 52 kruvaziyer gemi ile 60 bin 162 kruvaziyer yolcunun geldiğini kaydetti. Beş aylık verileri de değerlendiren Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“2026 yılının ilk beş ayında Kuşadası limanına 129 kruvaziyer uğrak yaptı. Kuşadası limanını sırasıyla, 66 gemi ile İstanbul limanları, 26 gemi ile İzmir Alsancak limanı takip etti. Kuşadası limanı 189 bin 141 yolcu ile en fazla kruvaziyer yolcuya ev sahipliği yapan liman oldu. Kuşadası limanını sırasıyla, 115 bin 323 yolcu ile İstanbul limanları, 51 bin 202 kruvaziyer yolcu ile İzmir Alsancak Limanı ve 99 bin 914 kruvaziyer yolcu ile diğer limanlar takip etti.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
 
Geri