Ardila1608
WT Kullanıcı
- Mesaj
- 19
- Puan
- 40
İşin şakası tabi de yani öyle kavga çıkıyor öho kendini geliştirmesi uzun sürüyor olan Bursamıza oluyorO olmuyor işte kavga çıkıyorO yüzden öhonun kendini geliştirmesi gerekli
İşin şakası tabi de yani öyle kavga çıkıyor öho kendini geliştirmesi uzun sürüyor olan Bursamıza oluyorO olmuyor işte kavga çıkıyorO yüzden öhonun kendini geliştirmesi gerekli
İşin şakası tabi de yani öyle kavga çıkıyor öho kendini geliştirmesi uzun sürüyor olan Bursamıza oluyor
Burulaştaki kafa şu bi şekilde devam ediyorsaveya çalışıyorsa elleme bu anlaşyış şirketi bu hale getirdi yenilik ve halk yararına yapılacak düzenlemeler sıfır.Elbette Mehmet Kürşat Çapar, Levent Fidansoy kadar çıkıntı olup sorunlara sebep olmamalı ama geçmiş dönemindeki kadar da taviz vermemeli. Şu an ÖHO yönetimi düzgün ellerde. İş masa başına kalıyor, oturup anlaşmak ve ikna etmek. Bu ikna sadece Burulaş'ın ÖHO'ya yapacağı bir ikna süreci değil, ÖHO yönetiminin oda üyelerine de yapacağı bir ikna süreci. Ramazan Çalan daha göreve yeni geldi ve önünde koskoca dört yılı var. Oy kaygısı güdüp önceki başkan gibi her şeye eyvallah derse ihya olamazlar. Bu şehirde insanların ÖHO sistemine garezi yok, işleyiş ve bazı şoförlerden rahatsız. Kaldı ki Burulaş şoförleri de eski niteliğinde değil, geçmiş dönemlerde şoför krizi nedeniyle direksiyona geçebilen herkes herhangi bir kritere bakılmaksızın işe alındı. ÖHO yönetimine düşen, minibüs inadına sahip üyeleri ikna etmek, ikna olmuyorlarsa plakalarını sattırıp mavi minibüs işletimine yönlendirmek, içerisinde otobüs işletmeyi benimseyen mal sahiplerini tutmak, şoför konusunda seçici olmak ve daha birçok şey. Bunu yapabilirler diye düşünüyorum çünkü ÖHO odasının sadece başkanı değil, yönetim kurulu da eskisine göre çok daha iyi.
Hocam çok doğru tespitler yapmışsın bence özellikle burulaşın şöför seçimleri şuan öho ve mavi minibüslerden daha kötü en çok katıldığım nokta ise ikna olmayanları mavi minibüse döndürme fikri. ilk dönemler çok düzensizlik olacağı kesindir fakat belli dönem sonra mavi minibüse dönenler kendi istekleri ile kartlı sisteme dönmek isticektir, bunu bursanın en iyi duraklarından olan teleferik minibüs hattında bile kartlı sisteme dönmek istemelerinden bellidir-ki çoğu durak dönüşüm istiyor-Levent Fidansoy gittiğinden beri tek bir ÖHO bile bağlanmıyor. Yahu Polis Okulu'nun kalan üç beş minibüsü bile boş boş dolaşıyor ortalıkta. Ertuğrulgazi'nin tek dönüşmeyen minibüsü bile nakit düzende çalışmıştı.
Elbette Mehmet Kürşat Çapar, Levent Fidansoy kadar çıkıntı olup sorunlara sebep olmamalı ama geçmiş dönemindeki kadar da taviz vermemeli. Şu an ÖHO yönetimi düzgün ellerde. İş masa başına kalıyor, oturup anlaşmak ve ikna etmek. Bu ikna sadece Burulaş'ın ÖHO'ya yapacağı bir ikna süreci değil, ÖHO yönetiminin oda üyelerine de yapacağı bir ikna süreci. Ramazan Çalan daha göreve yeni geldi ve önünde koskoca dört yılı var. Oy kaygısı güdüp önceki başkan gibi her şeye eyvallah derse ihya olamazlar. Bu şehirde insanların ÖHO sistemine garezi yok, işleyiş ve bazı şoförlerden rahatsız. Kaldı ki Burulaş şoförleri de eski niteliğinde değil, geçmiş dönemlerde şoför krizi nedeniyle direksiyona geçebilen herkes herhangi bir kritere bakılmaksızın işe alındı. ÖHO yönetimine düşen, minibüs inadına sahip üyeleri ikna etmek, ikna olmuyorlarsa plakalarını sattırıp mavi minibüs işletimine yönlendirmek, içerisinde otobüs işletmeyi benimseyen mal sahiplerini tutmak, şoför konusunda seçici olmak ve daha birçok şey. Bunu yapabilirler diye düşünüyorum çünkü ÖHO odasının sadece başkanı değil, yönetim kurulu da eskisine göre çok daha iyi.
Hocam çok doğru tespitler yapmışsın bence özellikle burulaşın şöför seçimleri şuan öho ve mavi minibüslerden daha kötü en çok katıldığım nokta ise ikna olmayanları mavi minibüse döndürme ilk dönemler çok düzensizlik olması kesin fakat belli dönem sonra kendi istekleri ile kartlı sisteme dönecekleri kesindir bunu bursanın en iyi duraklarından olan teleferik hattı bile kartlı sisteme dönmek istemelerinden bellidir-ki çoğu durak dönüşüm istiyor-
Ertuğrulgazi durağının kartlı sistemde çalışan 16 M 0294 plakalı Ford Transit'i Karsan Jest ile değişmiştir. Hayırlı olsun.
Bursada jest şov var seversinYine aynı durakta kartlı sistemde olan 16 M 0414 plakalı Boxer, Karsan Jest ile değişmiştir.
Bursada jest şov var seversin![]()
Jest yerine Centro da alınabilir aslında ama anlamıyorum. Hayırlı olsun.Yine aynı durakta kartlı sistemde olan 16 M 0414 plakalı Boxer, Karsan Jest ile değişmiştir.
Karsan Atak gibi modeller gelse daha iyi yada Jest'ten kurtulmak gerek Sprinter falan çeşit görmek lazım.Bak abi Jest'i gerçekten seviyorum ama Bursa'da sayıları aşırı aşırı fazla yeter yav
Otobis lazım bize minübis değil![]()
Atak ve novocity life bu işi çözer iş burulaşa düşüyor bu konudaKarsan Atak gibi modeller gelse daha iyi yada Jest'ten kurtulmak gerek Sprinter falan çeşit görmek lazım.
Jest yerine Centro da alınabilir aslında ama anlamıyorum. Hayırlı olsun.
Atak ve novocity life bu işi çözer iş burulaşa düşüyor bu konuda
Nedenki 8 metre araca geçecen diyecek o kadar bunda ne var ona görede hat verecek burulaş o kadar hantal bir yapıdaki herşey zor görülüyor.Otobüs dönüşümü ayrı mevzu. Onun için minibüsçülerle anlaşmak, ortak karara varmak ve UKOME'de 2022/256 sayılı karara otobüs işletimine müsaade edecek düzenlemeyi getirmek. Bunlar şu an için kolay yapılacak iş değil. Sadece Burulaş'a da kalmıyor üstelik.
Nedenki 8 metre araca geçecen diyecek o kadar bunda ne var ona görede hat verecek burulaş o kadar hantal bir yapıdaki herşey zor görülüyor.
Yenişehir'deki çift kapılı Iveco uyuyormu bilmiyorum ama koltuk sayısı 16 olması lazımdı onunda.Minibüsçülerin dönüşümü dediğim 2022/256 sayılı UKOME kararına dayalı yapılıyor ve UKOME, Bursakart sistemine geçecek 16 M xxxx plakalı araçların kartlı sistemde sadece minibüsle hizmet verebileceğine hükmediyor.
UKOME kararına göre minibüsçüler en fazla 16 yolcu koltuğu bulunan her türlü araçla hizmet verebilir. Çift kapılı, tek kapılı, panelvandan imal araç olması fark etmiyor. Ancak minibüsçülerin aldığı minibüsün tipine de Burulaş karışıyor. Yani minibüs dönüşümünde:
Aracın minibüs olması şartı = UKOME
Plakanın hangi marka/model minibüse takılabileceği = BURULAŞ
Dediğim gibi ilgili UKOME kararına düzenleme gelmesi gerekiyor.
Yenişehir'deki çift kapılı Iveco uyuyormu bilmiyorum ama koltuk sayısı 16 olması lazımdı onunda.
Polis okulundan kaç araç dönüştü hala bu durak bayağı araçla devam ediyor
Geri dönüş bence o duraklarda olmaz çünkü nakit sisteminde çalışan duraklar Bursa nın en az kazanan duraklarıydı ne olursa olsun kartlı sistemde yolcuları ve karları arttı özellikle polisokulu ve ertuğrulgazi durakları için. Gürsü ve kestel araçları paralı ilen en fazla 5 tam tur attıkları için(araç sayıları çok fazla olduğundan dolayı) yine kartlı sistemde araçların tur sayıları ve buna bağlı olarak yolcu potansiyelleri arttı ben kolay kolay paralı sistemlere döneceklerime düşünmüyorum
Gürsu durağının d23 hattını alacağını düşünmüyorum ölü km fazla olduğu için, doğu öho olduğu sürece doğu mikrobüslerinin heykel güzergahı olabilceğini ihtimal vermiyorum , ertuğrulgazi durağı G6 hattını işletmek istediğini duymuştum
G6 eğitim minibüsleri kaldırılınca onun yerine açıldı kapanma ihtimali olduğunu sanmıyorumÖlü km dediğiniz sefer harici yapılan yola deniliyor. Örneğin D23 hattında çalışan Burulaş araçlarının tamamı sabah ilk seferlerini TOKİ'den gerçekleştirecek olduğunda bu araçların tamamı Servis Dışı olarak Gürsu'dan TOKİ'ye gidecek. Ölü km budur. Hatta çalışan tüm araçların ilk seferleri metrodan gerçekleştirildiğinde ölü km olmayacak. Bildiğim kadarıyla da bu hattın yolcu yoğunluğu yüksek. Öyle olmasa zaten Burulaş bu hattı 12 metrelik otobüslerle işletmez. Bence D23 Gürsu minibüslerine verilebilir.
Doğu ÖHO varken minibüslerin Heykel güzergahı olmayacağı ihtimali geçerli bir ihtimal ancak şu an doğuda dönüşüme girenler bir tek Ertuğrulgazi/Polis Okulu, Gürsu ve Kestel. Yarın öbür gün Vatan, Samanlı, Erikli, Esenevler, Yeşilyayla gibi duraklar dönüşüme girdiğinde mecbur bu duraklara Heykel hattı verilecek, Doğu ÖHO yeniden yapılanacak. Çünkü yasal dayanaklar ve kazanılmış haklar bakımından Doğu Minibüsleri > Doğu ÖHO
Ertuğrulgazi şu an G6 ve 28 hatlarını devralmak istiyor ancak araçları yetmiyor. Polis Okulu durağında kalan son 4-5 araç dönüşüme girerse belki bununla ilgili çalışma yapılır ama G6 ısmarlama bir hat ve yolcu potansiyeli bakımından da ölü. Para kazanamazlar yani.