M10 Pendik-SGH Metro Hattı / Pendik - Fevzi Çakmak (Hastane) Etabı

Üzücü bir durum açıkçası. Mart-2024’den beri hiçbir şekilde ilerleme kaydedilmemiş olması…ve üstelik yüklenici firma da hakediş ödemesini beklemekte.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin mali durumunu göz önünde bulunduracak olursak maalesef kendi öz kaynaklarıyla bu hattın inşaatını tamamlama imkanları bulunmuyor.

Halbuki bu hattın 2024 yılında temeli atıldığında kendi özkaynağımızı kullanarak inşa edeceğiz demişlerdi.

Bu hattın tamamlanabilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ek kredi başvurusu yapması gerekiyor ki bu da Hazine ve Maliye Bakanlığının onayına tabi.

Tıpkı M12 Göztepe - Ataşehir - Ümraniye metro hattında olduğu gibi..
(Bu hattın ek kredi başvurusu 2023 yılında yapılmış olup, 2024 yılında Bakanlık tarafından gerekli onay verilmişti.)

Nihayetinde M13 hattının finansman sorununu bir an önce çözmeleri gerekli.


Fakat şuan da iBB’nin öncelikli hat listesinde;

M12,
M10,
M7,
M1B hatları mevcut.
Bilgilendirme için teşekkür ederim.

Anlaşılan M13'ün önündeki en büyük engel şu an finansman ve önceliklendirme meselesi. Ancak Taşdelen'de yaşayan vatandaşlar olarak yıllardır bekliyoruz ve bu belirsizliğin artık sona ermesini istiyoruz.

Umarım gerekli finansman en kısa sürede sağlanır ve M13 hattı da öncelikli projeler arasına alınarak inşaatına kaldığı yerden devam eder. Taşdelen'in de İstanbul'un diğer ilçeleri gibi modern raylı sistem ulaşımına kavuşmasını bekliyoruz.
 
M5 ve M8 tamamlansın, sıra M13'e gelir diye umut ettik.
M8 bitti, bu kez "M12 tamamlansın, sonra başlanır" denildi.
Şimdi ise M10 ve M7 öncelikli deniyor.
Taşdelen olarak yıllardır "bir sonraki proje" denilerek bekletiliyoruz.
Bu nasıl bir girdap? Taşdelen'in sırası ne zaman gelecek?
Felsefe tarihinde buna biraz da Zenon'un paradoksu deniyor. 😄 Hedefe her yaklaştığımızı sanıyoruz ama hedef her seferinde biraz daha ileri taşınıyor. Biz ise aynı yerde beklemeye devam ediyoruz.
Artık paradoks değil, somut adım ve net bir takvim görmek istiyoruz.
Bana kalsa bu dairelerin hepsini satar, Üsküdar’a geri dönerdim. Ama babam izin vermiyor.
Yıllardır yazıyorum, çiziyorum. Eski WowTurkey döneminden beri bu metro meselesini konuşuyoruz ama değişen pek bir şey yok.
En yorucu tarafı da bu aslında: yazmak ücretsiz ama çoğu zaman dipsiz bir kuyuya konuşuyormuşum gibi hissediyorum. Söylediklerim bir yerde yankılanıp kalıyor, sonra hayat yine aynı şekilde devam ediyor.
 
Geri