M11 - Gayrettepe - İstanbul Havalimanı - Halkalı Metro Hattı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sezgin_ist
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Öne çıkan
Gün geçtikçe hattımızın yolcu sayısı önemli derecede artmaya devam ediyor..Yolculuk verilerine göre ciddi artışlar görüyoruz.

Öncelikle açılışa yetiştirilemeyen Kayaşehir bağlantısını en kısa sürede tamamlayacağız.

Bazı istasyonlarda trenlerimizin kaç dakikada geleceğini gösteren bilgilendirme ekranı çalışmıyordu, gerekli sistemsel optimizasyonu yaptıktan sonra bilgilendirme ekranı da çalışacak.

Trenin tam olarak nerede duracağı bilinmiyordu dolayısıyla bununla ilgili yolcuları doğru yönlendirmek adına gerekli çalışmalarımızı da yaptık, bu sayede trenin nerede durup başladığını nerede bilebilirler.

Ve hatla ilgili eksik kalan minimal işleri yaz bitmeden tamamlamış olacağız. 🙏
 
Gün geçtikçe hattımızın yolcu sayısı önemli derecede artmaya devam ediyor..Yolculuk verilerine göre ciddi artışlar görüyoruz.

Öncelikle açılışa yetiştirilemeyen Kayaşehir bağlantısını en kısa sürede tamamlayacağız.

Bazı istasyonlarda trenlerimizin kaç dakikada geleceğini gösteren bilgilendirme ekranı çalışmıyordu, gerekli sistemsel optimizasyonu yaptıktan sonra bilgilendirme ekranı da çalışacak.

Trenin tam olarak nerede duracağı bilinmiyordu dolayısıyla bununla ilgili yolcuları doğru yönlendirmek adına gerekli çalışmalarımızı da yaptık, bu sayede trenin nerede durup başladığını nerede bilebilirler.

Ve hatla ilgili eksik kalan minimal işleri yaz bitmeden tamamlamış olacağız. 🙏


İstanbul özelinde konuşmam gerekirse açılan çoğu hatlarda açılışa bazı detaylar yetiştirilemiyor. Sonra da tamamlanabiliyor. Önemli olan yolcuların bir yerden bir yere güvenle ulaşmasıdır. Sonra bu kalan işler hallolur.

Hattın her geçen gün yolcu sayısının artmasıda güzel gelişme.
 
Halkalıdan M11 e aktarma yaptık sezginle gayet güzel yapmışlar giriş falan harika peronlarda klima çalışıyor istasyonlar serin.Hat 12 dakika arayla çalışıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 47061 Ekli dosyayı görüntüle 47062 Ekli dosyayı görüntüle 47063 Ekli dosyayı görüntüle 47064 Ekli dosyayı görüntüle 47065
15 dakika denmişti açılışta 🤔

Pik saatler miydi acaba keşke 10 dakika'ya inse, beklemeler ve kalabalık azalir
 
T-5in işetim hızı kaç acaba beton zeminde 60 la falan gidiyo bizim tırtıl balastlı zeminde 50 yi geçemiyo

T5'in hızı çok değişken ama maksimum 70'e göre inşaa edildi. Ama trafikle kesiştiği ve durak aralıklarını göz önüne alınırsa ortalama olarak 50 ile 60 arasında gidiyor.
 
ne güzel bizim %90 izole hat 50 yi geçemiyor 50 de bile langır lungur gidiyoz

Konu dağılmasın diye tek mesajla Bursa T2 mevzusunu sınırlayacağım.

Ray döşeme ile ilgili sıkıntının yanında bizim hatta ATP sistemiyle ilgili de bir sıkıntı var.

Sinyalizasyon tamam, istasyonlarda yaklaşan treni gösteriyor, hat üzerindeki lambalar gerektiği şekilde çalışıyor. Sinyalizasyonun tek eksiği Kent Meydanı sinyalize kavşağını tramvay öncelikli yapmamaları. Bu yüzden Kent Meydanı'da hâlâ bekliyoruz.

ATP sistemi de tamamlansa tramvayların gidişi/hızı vs. vatmanın sürüş biçimine göre değişmez, yarı otomatik olur. Vagonların 50 km hızı geçmemesinin raylar ile birlikte en büyük sebebidir ATP olmaması.
 
Geri