Gazoz

Kutu ambalaj bu markada ilk defa görüyorum. Cam şişeleri güzeldir, tam bir tasarım efsanesi. Zencefil ve misket limon tadı nasıl merak ettim

Cam şişe zencefilli gazozdaki karamel tadından farklı olarak daha ferah bir tadı var tavsiye ederim.

Beyoğlu'nun aynı zamanda kolasını da bir süre önce Özdilek'te görüp denemiştim, eski kolalar gibi tadı vardı.

Ancak bu markanın içecekleri diğer markalara göre pahalı kalıyor tabii. Litrelik içecek seçeneğine yönelseler nasıl olurdu diye düşünüyorum.
 
20260413_140357.webp

Son 2.5 yıldır birçok kola markasının türeme sebebi ve bunun mantığını tartışmaya açmayacağım, birazcık (uluslararası) siyasete giriyor. Ancak bu süreçte çıkan kola markalarını denk geldikçe deniyorum.

Bugünkü kolamız Max Fly Kola. Belli ki üretiminde bir içecek çıkarmak değil, Coca Cola ve Pepsi'ye "yerli ve milli" alternatif arayan kitleyi hedeflemek amaçlanmış. Zaten 2.5 yıldır çıkan yeni kolaların çıkış amacı da bu değil mi?

Her neyse Max Fly'a geri dönelim. Maalesef üründe şeker yerine mısır şurubu kullanılıyor ve tadı da bu yeni kolaların bir çoğu gibi "kolalı jelibon" izlenimi bırakıyor. Mahallemdeki Seç Market'te 25 TL'ye satılıyor. Görmüşken denemek istedim, bir daha alır mıyım, almam.

Denediğim kolaları burada paylaşıyorum. En başarılı bulduklarım Beyoğlu Kola, Beypazarı Co'ala ve Cola Turka.
 
Denediğim kolaları burada paylaşıyorum. En başarılı bulduklarım Beyoğlu Kola, Beypazarı Co'ala ve Cola Turka.
Cola Turka başarılı cidden ama gidip 3 litrelik kolasını almayın pişman olursunuz.

Bu arada üç harfli marketlerin kolalarını nasıl buluyorsun? Metal kutu ve 1lt plastik şişe olarak
 
Cola Turka başarılı cidden ama gidip 3 litrelik kolasını almayın pişman olursunuz.

Bu arada üç harfli marketlerin kolalarını nasıl buluyorsun? Metal kutu ve 1lt plastik şişe olarak

Cola Turka nezdinde değil tüm içeceklerde büyük şişeler ile küçük cam şişeler arasında tat farkı var. Özellikle kutu olanlar güneş ışığı geçirmediği için daha da iyi.

Üç harfli marketlerin kolasını denemedim ama Şok'un Crown'u için iyi olduğunu duymuştum.

Listeye onları da alayım denedikçe paylaşırım. Bu arada sadece kola değil gazoz da deniyorum ancak deneme olduğu için hep 200-250-330 ml gibi cam şişe/kutu versiyonlarını deniyorum.
 
Cola Turka nezdinde değil tüm içeceklerde büyük şişeler ile küçük cam şişeler arasında tat farkı var. Özellikle kutu olanlar güneş ışığı geçirmediği için daha da iyi.

Üç harfli marketlerin kolasını denemedim ama Şok'un Crown'u için iyi olduğunu duymuştum.

Listeye onları da alayım denedikçe paylaşırım.
Şok ve Bim'in kolasını Kristal kola yapıyor, A101'in kolasını kim yapıyor bilmiyorum.

Üniversite yıllarında az kutu Le'Cola içmedik :LOL:
 
Şok ve Bim'in kolasını Kristal kola yapıyor, A101'in kolasını kim yapıyor bilmiyorum.

Üniversite yıllarında az kutu Le'Cola içmedik :LOL:

Yaş gereği Uludağ, Aroma, RC, Bixi ve Danimarka merkezli arpa suyu markasının kolalarına yetişemedim ama şu an denk geldiklerimi tadıyorum işte. Maalesef bir iki marka dışında hepsi bu sektörle doğrudan alakalı olmayan firmaların ve sırf "yerli ve milli" kola çıkarmış olmak için çıkarıyorlar.

Hazır şartlar uygun kendileri de büyük firma, Uludağ'ın tekrardan kola çıkarması yerinde olur.
 
Ekli dosyayı görüntüle 40238

Pazar günü Kınık Gazoz içtim. Seyhanlar'da 17.50 TL. Tadı karışık meyve aromalı olup Uludağ Gazoz'u andırıyor.

İçindekiler bölümünde yazana göre tatlandırıcı yok, şeker var.

Daha önce de içmiştim, tekrar denk gelmişken alıp içtim ve paylaşmak istedim.
Bende çok severim ama pahalandı 1 litre uludağ gazoz daha iyi
 
20260602_142737.webp

"Yerli ve Milli" kolalar kervanına Mersin'den bir üye daha katıldı 😂

Mersin merkezli Çelikler Grup, ürettiği Go Up enerji içecekleri ve meyve sularından oluşan içecek gamına Turkuaz Kola'yı da ekledi.

Ben de bir büfede 40 TL'ye satılan bu kolayı denemek istedim. Yerli ve milli kolalar kervanındaki birçok içecek gibi kolalı jelibon tadına sahip olmayan ve fruktoz (mısır şurubu) içermeyen Turkuaz Kola, Cola Turka ve eski kolalar ile aynı tatta.

Kola içmeyi pek sevmem, denemek için içtim. Ev yapımı içecekler içilmesini, illa ki gazlı içecek içmek isteyenlere de gazoz içmesini öneririm.
 
Ekli dosyayı görüntüle 44438

"Yerli ve Milli" kolalar kervanına Mersin'den bir üye daha katıldı 😂

Mersin merkezli Çelikler Grup, ürettiği Go Up enerji içecekleri ve meyve sularından oluşan içecek gamına Turkuaz Kola'yı da ekledi.

Ben de bir büfede 40 TL'ye satılan bu kolayı denemek istedim. Yerli ve milli kolalar kervanındaki birçok içecek gibi kolalı jelibon tadına sahip olmayan ve fruktoz (mısır şurubu) içermeyen Turkuaz Kola, Cola Turka ve eski kolalar ile aynı tatta.

Kola içmeyi pek sevmem, denemek için içtim. Ev yapımı içecekler içilmesini, illa ki gazlı içecek içmek isteyenlere de gazoz içmesini öneririm.
Maden suyu veya gazoz içilebilir.
 
Bugüne kadar denediğim/içtiğim kolalar:

Torku Noon¹, Redbull Simply Cola¹, Beyoğlu Kola, Beyoğlu Siyah¹, Cola Turka, Sarıyer Kola, Beypazarı Co'ala, Turkuaz Kola, Aroma Kola, Max Fly Kola, Kristal Kola, Meysu Kola, Coca Cola, Pepsi

Denemediklerim:
Uzay Kola, Bağlar Kola, Kayısı Kola, Diriliş Kola, Afia Kola, Marketlerin kendi kola markaları

Denemediklerimden Diriliş ve Afia'yı prensip gereği çok yüksek ihtimalle denemeyeceğim. Marketlerin kolaları da halihazırda Kristal Kola tarafından üretiliyor. Uzay Kola Düzce'nin yerel markası Uzay Gazoz'un, Bağlar Kola Safranbolu'nun yerel markası Bağlar Gazoz'un, Kayısı Kola ise Malatya'nın yerel markası Kayısı Kola'nın kolası. Markanın adı direkt "Kayısı Kola".

Denediklerimden gerçek kola tadı ile aynı olanlar:
Cola Turka, Beyoğlu Kola, Turkuaz Kola, Aroma Kola

Tamamen kola gibi olmayan, kola ikamesi olanlar:
Torku Noon, Redbull Simply Cola, Beyoğlu Siyah, Beypazarı Co'ala

Kolalı jelibon tadına sahip olanlar:
Max Fly, Kristal, Meysu

Tadı kolalı jelibon gibi olmayan ancak "gerçek kola" diyemeyeceğim düşük kaliteli kolalar:
Sarıyer, Coca Cola, Pepsi

İçerik bakımından diğerlerine göre daha az zararlı olabilecek kolalar:
Torku Noon, Redbull Simply Cola, Beypazarı Co'ala

¹ ile belirtilen içeceklerin üretimi durdurulmuştur.

Uzay, Bağlar ve Kayısı Kola'yı -çok zor ancak- bulup deneyene kadar kola tadım ve kıyas serime ara veriyorum. Onları bulamazsam da seri bitmiş olacak.
 
Geri