Bursa - Burulaş'ın Yeni Otobüs İhtiyacı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tempra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ÖHO ve (kartlı sistem) minibüsçülerin ihale usulü (yahut ihalesiz toplu) araç alımı için öncelikle bağlı oldukları Özel Halk Otobüsçüleri Odası, Bursa Minibüsçüler Odası, ilçelerin minibüs odaları ile birlikte esnaf kefalet ve BESOB'un da destek vermesi gerekiyor.

Tabii hepsinden önce Özel Halk Otobüsçüleri Odası içerisinde beşi bir olmayan parmakların bir el olduğu unutulmamalı, akıl birliği yapılarak ortak hareket edilmeli ve yasal dayanaklar bakımından doğrudan rakibi olan Minibüsçüler Odası ile birbirlerini engellemeye çalışan nahoş tutumlar yerine iş birliği gerçekleştirilmeli.

Bursa ulaşımının yolcusu da iş görecek hattı da bitmez, herkes ekmeğini kazanır.
Ne yapılması gerekiyorsa yapılmalı kulaklarının üstünr yatıp halkı eski ve küçük araçlara mahkum etmemeliler herkes ekmek yiyor kazanıyorsan iyi hizmet edeceksin umarım toplu alımlar gelir.
 
Ne yapılması gerekiyorsa yapılmalı kulaklarının üstünr yatıp halkı eski ve küçük araçlara mahkum etmemeliler herkes ekmek yiyor kazanıyorsan iyi hizmet edeceksin umarım toplu alımlar gelir.

Bakımsız ve hattına uygun olmayan araç olmasın da ne olursa olsun. 15 yaşındaki bir otobüs bence eski değil ama bakımları titiz yapılmayan, ağır revizyonlardan geçmeyen, şoförünün elinde harcanan araçlar maalesef sıkıntı çıkarıyor.

Açıkçası gerek Burulaş gerek alt yüklenicilerde sorun çıkarabilecek bu tip her aracın ağır revizyonlarla bizi uzun yıllar idare etmesini isterim. Bursabeyi Citibus'lar olsun Yaztur Doruk'lar olsun...
 
Hangi marka olursa olsun artık eskisiden tank gibi dediğimiz araçlar üretilmiyor. Onun için bir otobüs için 15 yaş iş bitmiş demek oluyor
Çok doğru ne kadar bakım olursa olsun motorlar ve alt takımlar bitiyor kasa desen zaten Allaha emanet bu şartlarda riskte teşkil ediyor freni patlayanlar,yolda kalanlar ve yananlar o yüzden 15 dedinmi filodan ayrılmalılar.
 
Hangi marka olursa olsun artık eskisiden tank gibi dediğimiz araçlar üretilmiyor. Onun için bir otobüs için 15 yaş iş bitmiş demek oluyor
Otobüsün 15 yaşta servisten çekilmesinin sebebi 15 yıl önceki gereklere, sınırlara, şartlara göre üretilmiş olması. Binek araç gibi alıp ömürlük kullanmak mümkün fakat düzenli yolcu taşımacılığında gerek devlet gerek aracın kendisi sorun çıkarır. Hem bir kazada otobüsün yaratacağı hasar binek araçtan katbekat fazla olduğu için hem de çok daha fazla kullanılmaya uygun tasarlandığı için titiz davranmak gerek. Fakat eğer otobüsün karoserisi sağlamsa yürür aksamları yenilenip geri düzenli servise sokulabiliyor. İETT mesela İkarus’ları son yıllarında Tezeller’e yeniletmişti
 
Son düzenleme:
@Marmaray dediklerinde haklılık payın var ancak artık üretim maliyetlerini düşürmek için o kadar saçma sapan üretimler oluyor ki hiç beklemediğin ummadığın markalarda nelerle karşılaşılıyor şaşırırsın.
 
@Marmaray dediklerinde haklılık payın var ancak artık üretim maliyetlerini düşürmek için o kadar saçma sapan üretimler oluyor ki hiç beklemediğin ummadığın markalarda nelerle karşılaşılıyor şaşırırsın.
Dediğinizi biliyorum, louis rossman’ı macbook tamir ettiği dönemden beri uzaktan da olsa takip ediyorum o yüzden aşinayım fakat otobüs gibi devletin ve regülasyonların varlığının daha hissedilir olduğu bir pazarda bunlar bence yaşanmıyor. Binek araç pazarı gibi yeni araç diretilmiyor. Binek aracın aksine güvenlik ön planda. Bunların hepsi bahsettiğim devlet ve regülasyonlardan ötürü. Bundan ötürü araçlar dayanıklı mal kategorisine yaraşır bir şekilde üretiliyor.

En başta gerek burada gerek Avrupa’da bu araçlar ihaleyle alınıyor bu ihalelerde de aracın bütün detayları yazıyor bunlar bir de aracı en az bakım maliyeti gibi şeyler göz önünde bulundurularak alıyor. En basitinden EKAP’ta KBB’nin fsm demirbaş değil BMC’nin kendisinden özel ürettirerek ihaleyle aldığı o ihaleyi açın aracın en ufak vidasına kadar yazar. Yanlış hatırlamıyorsam 40 sayfa doküman var sadece aracı anlatan.

Bir de otobüs gibi ağır vasıta satışlarında bireysel değil toplu satış ön plandadır. Bir de ihaleler sadece aracı kapsamaz, bakım ihalesi de aynı ihaleye eklenebilir yahut sonradan açılabilir. Aracı kullanan da sen ben değil devletle bağlantısı bulunan toplu taşıma kurumları ve bu araçları almak için kullanılan para vatandaşın parası. Bu yüzden İhaleye aykırı şeyler ya da başka usulsüzlüklerde yasal mekanizmalar, sonuçlar devreye girer. Mesela Phileaslar ihalesiz 50 milyon euro bayılarak alındı. Araçlar İstanbul’a atılmış en büyük kazık lakabını aldı. Hiç bir şeye yaramadılar. Bunları alan o dönemki İETT Genel Müdürü de hapse girdi. Binek araç pazarından çok farklı dünyalar bu yüzden.
 
Son düzenleme:
Yeni Atak'lara fazla binmeyen ben de çok beğendim.

Kasa - motor - şanzıman gerçekten çok uyumlu olmuş. Bu araç ile yola devam edilir. 👏
Atak da Isuzu Novociti Life'da güzel araçlar alınacaksa ikisinden de alınabilir sadece ikisinin de tabelaları biraz ufak kalıyor onun dışında güzel araçlar.
 
9 metrelik araçlardan konu açılmışken dün @Efe16 ile 36A hattında Bursabeyi'nin 2012 Citibus'larından 16 LZ 304'e bindik araç diriydi.

Bursabeyi'nin sözleşmesi 2028'de bitecek bence bu Citibus'lar 2028'e kadar devam ederek 16 yıl hizmet vermiş olur.
 
9 metrelik araçlardan konu açılmışken dün @Efe16 ile 36A hattında Bursabeyi'nin 2012 Citibus'larından 16 LZ 304'e bindik araç diriydi.

Bursabeyi'nin sözleşmesi 2028'de bitecek bence bu Citibus'lar 2028'e kadar devam ederek 16 yıl hizmet vermiş olur.
Citibusların yeni kasaları var aslında Isuzu'nun websitesinde ama Türkiye'ye satılmıyor galiba ya da sipariş eden olmadı ki Bursabeyi, Burulaş , ÖHO ve Alt yükleniciler değerlendirebilir. Isuzu websitesinde verilen fiyat ise "CITIBUS (Klimalı) Otomatik Vites 14.092.000 TL" olarak belirtilmiş.

1778165163107.webp
 
Citibusların yeni kasaları var aslında Isuzu'nun websitesinde ama Türkiye'ye satılmıyor galiba ya da sipariş eden olmadı ki Bursabeyi, Burulaş , ÖHO ve Alt yükleniciler değerlendirebilir. Isuzu websitesinde verilen fiyat ise "CITIBUS (Klimalı) Otomatik Vites 14.092.000 TL" olarak belirtilmiş.

Ekli dosyayı görüntüle 41431

2023'ten beri yeni Citibus teslimatı yapılmıyor yurt içi yurt dışı fark etmeksizin. Herkes Novociti ve Novociti Life'a yöneldi.

Daha da Citibus'ın satılacağını sanmam
 
2023'ten beri yeni Citibus teslimatı yapılmıyor yurt içi yurt dışı fark etmeksizin. Herkes Novociti ve Novociti Life'a yöneldi.

Daha da Citibus'ın satılacağını sanmam
8 metre pazarı 9 metreyi ve 10 metreyi bitirdi.12 metreden de pazar payı çalıyor.Aslında bitirmesi gereken 6 metre pazarıydı oraya daha bir etki edemedi.
 
8 metre pazarı 9 metreyi ve 10 metreyi bitirdi.12 metreden de pazar payı çalıyor.Aslında bitirmesi gereken 6 metre pazarıydı oraya daha bir etki edemedi.

6 metre pazarı yok gibi bir şey. Fazla yer edinememiş Centro ile tekel Jest var sadece.

8 metrelik otobüsler minibüsleri bitiremez bu arada ikisi farklı kulvarların araçları.
 
50 adet 18 metre alınsa aslında terminal ve uzun hatlardan çıkacak dolu 12 metre olacak bu 12 metreleri yoğun sayabileceğimiz besleme hatlarına kaydırıp ordan çıkacak 8 metreleride jestlerin çalıştığı hatlara almalılar böylece tek alımla bir her yeri memnun edecekler.
 
50 adet 18 metre alınsa aslında terminal ve uzun hatlardan çıkacak dolu 12 metre olacak bu 12 metreleri yoğun sayabileceğimiz besleme hatlarına kaydırıp ordan çıkacak 8 metreleride jestlerin çalıştığı hatlara almalılar böylece tek alımla bir her yeri memnun edecekler.

Bu alım sonucunda sabit körüklü çalışabilecek hatlar ise bence şunlar:

1TH, 4G, 25A, 92, 94, 95, 96, E12, E13, H1, H4, S1, S2

Halihazırda körüklü otobüs çalışan 17D, 91, 91G, 93 gibi hatlara değinmedim. Yukarıda yazdığım hatlardan 94, H1 ve S2'de körüklü - 12 metre karışık çalışıyor. Hamitler tarafı müsaitse 31A ve 97'yi de körüklü önerilen hatlara ekleyebiliriz. Onun dışında 1M ana hat yerine 1MB ana hat yapılıp günün belirli saatlerinde 1M çalışacak şekilde düzenleme yapılırsa Mudanya'ya da körüklü verilebilir.

Buralardan çıkacak 12 metreler ile Efe abinin dediği gibi 8 metre çalışan hatlara kaydırmaları gerekiyor ancak bu hatlarda 12 metrenin rahatlıkla çalışabilmesi için ufak tefek güzergah değişiklikleri gerekir. 15, 17F, 17S, 18, 18B, 18Y, 30, 97F, 99, B6, B7, B15, B15C, D1, D2, D6, D6A, D7 gibi hatlar bir/birkaç sokak farkıyla yapılacak güzergah değişiklikleri ile 12 metre işletimine açık gibi duruyor benim gözümde. Onun dışında tabii 1SY, 2Gx (Mudanya içi hatlar), 2C, 2M, 2MU, 4B, G3, G4x, G6, D2A, D8, D8A, D10 gibi 12 metre girmesinin imkansız olduğu hatlar var. Bu hatların çoğuna 8 metre girmesi dahi zor/imkansız.
 
Hamitler tarafı müsaitse 31A ve 97'yi de körüklü önerilen hatlara ekleyebiliriz. Onun dışında 1M ana hat yerine 1MB ana hat yapılıp günün belirli saatlerinde 1M çalışacak şekilde düzenleme yapılırsa Mudanya'ya da körüklü verilebilir.
31A için en sıkışık bölgesi aslında Beşyol (Fatih, Çiftehavuzlar) diyebiliriz. 97 için ise Hamitler pazartesi pazarı ve Yunuseli Furpa marketin oraya düzenleme yapılması lazım. Her iki hat içinde sıkıntılı bölgeler az ama bir körüklü otobüs şoförü için cidden zor yerler.
Mudanya hattı için ise kış mevsimi hariç körüklü çalışması gereken bir hat. Körüklü otobüs çabuk yıpranıyor ise sefer saatleri daha sık olmalı
 
Zamanında ikarus körüklüler 31A nın daimi otobüsü idi istenirse çalıştırılır. 50 tane araç alınsın da hangi hatta çalışacağı basit işler

31A'da eskisi gibi körüklü çalışsın diyoruz da yakında 31A'yı kapatmazlarsa iyidir.

"Büyükşehirlerde aktarmasız olmaz" diyerek 31A, E12, E13 hatlarını direkt gözden çıkarmalarını bekliyorum açıkçası. Yolcusu var mı, var ama ulaşım otoriteleri için bu kadar uzun hatları ve bu hatlarda otobüsleri işletmektense aktarmalı ulaşım yöntemi daha cazip geliyor.
 
31A'da eskisi gibi körüklü çalışsın diyoruz da yakında 31A'yı kapatmazlarsa iyidir.

"Büyükşehirlerde aktarmasız olmaz" diyerek 31A, E12, E13 hatlarını direkt gözden çıkarmalarını bekliyorum açıkçası. Yolcusu var mı, var ama ulaşım otoriteleri için bu kadar uzun hatları ve bu hatlarda otobüsleri işletmektense aktarmalı ulaşım yöntemi daha cazip geliyor.
Olsun körüklü otobüs her zaman gereklidir.Kapatılamayacak hatlar var hatta yeni açılacaklar bile olacaktır zamanla burası büyüyen bir metropol ileriyi düşünüp hareket edilmeli artık.
 
Olsun körüklü otobüs her zaman gereklidir.Kapatılamayacak hatlar var hatta yeni açılacaklar bile olacaktır zamanla burası büyüyen bir metropol ileriyi düşünüp hareket edilmeli artık.

Körüklü gerekli o inkâr edilemez ama artık Burulaş uzun hatlara yanaşmıyor. En basiti 17B hattını Heykel'e dahi çıkarmıyorlar. Burulaş'a kalsa 17B hattı direkt kapatılacak ama Ovaakça halkı ve muhtarları müsaade etmiyor.

Burulaş, Özel Halk Otobüsleri'ne hat konusunda karışabilse zaten 6A, 6E, 9M, 9PA, 14F, B41B, B41C hatları çoktan kapanırdı.
 
Geri