50 adet 18 metre alınsa aslında terminal ve uzun hatlardan çıkacak dolu 12 metre olacak bu 12 metreleri yoğun sayabileceğimiz besleme hatlarına kaydırıp ordan çıkacak 8 metreleride jestlerin çalıştığı hatlara almalılar böylece tek alımla bir her yeri memnun edecekler.
Bu alım sonucunda sabit körüklü çalışabilecek hatlar ise bence şunlar:
1TH, 4G, 25A, 92, 94, 95, 96, E12, E13, H1, H4, S1, S2
Halihazırda körüklü otobüs çalışan 17D, 91, 91G, 93 gibi hatlara değinmedim. Yukarıda yazdığım hatlardan 94, H1 ve S2'de körüklü - 12 metre karışık çalışıyor. Hamitler tarafı müsaitse 31A ve 97'yi de körüklü önerilen hatlara ekleyebiliriz. Onun dışında 1M ana hat yerine 1MB ana hat yapılıp günün belirli saatlerinde 1M çalışacak şekilde düzenleme yapılırsa Mudanya'ya da körüklü verilebilir.
Buralardan çıkacak 12 metreler ile Efe abinin dediği gibi 8 metre çalışan hatlara kaydırmaları gerekiyor ancak bu hatlarda 12 metrenin rahatlıkla çalışabilmesi için ufak tefek güzergah değişiklikleri gerekir. 15, 17F, 17S, 18, 18B, 18Y, 30, 97F, 99, B6, B7, B15, B15C, D1, D2, D6, D6A, D7 gibi hatlar bir/birkaç sokak farkıyla yapılacak güzergah değişiklikleri ile 12 metre işletimine açık gibi duruyor benim gözümde. Onun dışında tabii 1SY, 2Gx (Mudanya içi hatlar), 2C, 2M, 2MU, 4B, G3, G4x, G6, D2A, D8, D8A, D10 gibi 12 metre girmesinin imkansız olduğu hatlar var. Bu hatların çoğuna 8 metre girmesi dahi zor/imkansız.