Bursa - Doğanköy

Evet,hem arazi büyük hem de ulaşımı kolay bir arazi. (Bağlantı yol kenarı)
Bağlantı yolu harici bir bulvar imara işlimi doğam köyde ben uzun süre önce baktığımda görememiştim.Buraya güzel bir bulvar lazım.Zamanla trafik kitlenir kalır.Ayrıca hastane kavşağıda yonca kavşağa dönüştürülmeli yer varken.
 
Bulvar yok maalesef.Cumhuriyet Caddesi var ancak onunda mesafesi kısa.
Yonca kavşak konusunda haklısınız.Kesinlikle olması gerekli ve bölgede nüfus artışı olacak.
Keşke araç ve insan nüfusu artmadan yapsalar ancak ülkemizin kronik sorunu.Önce üstyapı sonra altyapı.
Örnek : Görükle Kavşağı..
 
Şehirler büyüyor nüfus artıyor, her ne kadar ara ara aksini söylesem de yeni yollara ihtiyaç oluyor. Ancak trafiği çözmek için sadece yol sayısını arttırmak ya da yolları genişletmek yerine toplu taşımaya yatırım yapılması gerektiğini söylesek te raylı sistem yatırımları Bursa'da olması gerektiği gibi değil.

Trambüs (troleybüs) gibi araçlarla yoğunluk bir nebze alınır ama öbür yandan da acaba araçların trafiğe çıkışıyla ilgili bir düzenleme yapılsa fena olmaz mı?

Tek kişi bir araçla trafiğe çıkışı önleyici yaptırımlar, küçük araçlara, motosikletlere teşvik, trafik sınırlamaları... Hatta Burulaş elini taşın altına koyup yoğun saatlerde Bursaray'a indirim yapsa sürümden kazanır, bir yandan da insanları toplu taşımaya teşvik eder.
 

Bursa’da kriz çıkaran karar! ‘Eğitim vadisi olacak’ denen alana tır ve karavan park projesi…​

Doğanköy’de 164 bin 500 metrekarelik alan için karavan ve TIR otoparkı yapılması kararına tepki gösteren Mahalle Muhtarı Fedai Gül, “Mahalleye değer katacak proje istiyoruz” dedi.​

Giriş: 26-02-2026 13:09Kaynak: TAHA TÜTÜNCÜ
Bursa
Bursa’da kriz çıkaran karar! ‘Eğitim vadisi olacak’ denen alana tır ve karavan park projesi…



Taha TÜTÜNCÜ

Bursa’nın Nilüfer ilçesine bağlı Doğanköy Mahallesi’nde 164 bin 500 metrekarelik alanın karavan otoparkı ve TIR park alanı olarak kullanılması yönünde alınan karar, mahallede tepkiye neden oldu. Doğanköy Mahalle Muhtarı Fedai Gül, söz konusu projenin mahalleye değer katmayacağını savunarak kararın yeniden değerlendirilmesini istedi. Kararın, 6785 ada 56 parselde yer alan ve uzun süredir farklı projelerle anılan alanı kapsadığı belirtilirken, Muhtar Gül, teknik raporların dikkate alındığını ancak mahalle sakinlerinin görüşünün alınmadığını öne sürdü.

031e731e-d4f3-4cd3-860d-fabf3e815e68.jpeg



Reklamlar AdMatic
“BURASINI EĞİTİM VADİSİ OLSUN DİYE VERDİK”

Mahallede düzenlenen görüşmelerde konuşan Fedai Gül, alanın geçmişte üniversite yapılması amacıyla tahsis edildiğini hatırlatarak, “Biz burayı zamanında üniversite yapılması için belediyeye tahsis ettik. ‘Eğitim vadisi olacak’ denildi. 15-20 milyon lira değerindeki arsayı kim verir? Biz mahalle olarak değer katsın diye verdik. Şimdi TIR parkı yapılması planlanıyor. Bunu kabul etmiyoruz. Bu alan sosyal donatı alanı, spor tesisi ya da eğitim amaçlı kullanılabilir. Normal araç otoparkı olsa bile biz kabul ederiz. Ama TIR ve karavan otoparkı istemiyoruz” dedi.

c646ba72-4e20-4a7c-a004-47b3c0b827c7.jpeg


AMBULANS YOLU ÜZERİNDE KALIYOR

Projeye yönelik en büyük itirazlardan biri ise konumu. Muhtar Fedai Gül, alanın Şehir Hastanesi’ne giden ambulans güzergâhı üzerinde bulunduğunu belirterek şunları söyledi: “Şehir Hastanesi’nin ambulans yolunun üzerinde yapılması planlanıyor. Çok kötü bir yer. Burada TIR parkı trafik yoğunluğu oluşturacak. Ambulans geçişleri, okul çıkış saatleri… Bunlar düşünülmeden karar alınmış. Planlanan alanın Ali Kuşçu İmam Hatip Lisesi ile ilkokul ve ortaokulun hemen yanında bulunuyor. Okuldan çocuk çıkacak, TIR parkının içinden geçecek. Bu nasıl planlama? Biz köylüler olarak bunu kabul etmiyoruz.”

1c10ab0e-9ec9-4169-841e-9a743c9e2a5e.jpeg


MÜCADELEMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ

Kararın henüz planlama sürecinde olduğunu belirten mahalle temsilcileri, sürecin durdurulması için girişimlerini sürdürüyor. Gül, konuyla ilgili olarak Bursa Valiliği ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na gerekli başvuruları yaptıklarını ifade ederek, “Vali bey olayla ilgileniyor. Bakanlık da konuyu inceliyor. Biz mücadelemizi sürdüreceğiz” dedi.
 
Bu aydan itibaren biten projelere taşınmalar yoğunlaşıcak.yolçati tokilerde hak sahiplerine teslim edilir ise.doğanköy trafiği içinden çıkılmaz bir hal alır.en kısa zamanda Minarelicavuş tepeden yolcatı TOKİ önüne kadar çevre yoluna paralel yol açılması lazım.
 
Bu aydan itibaren biten projelere taşınmalar yoğunlaşıcak.yolçati tokilerde hak sahiplerine teslim edilir ise.doğanköy trafiği içinden çıkılmaz bir hal alır.en kısa zamanda Minarelicavuş tepeden yolcatı TOKİ önüne kadar çevre yoluna paralel yol açılması lazım.
Orda imar yolları var onların ihalesinin yapılması gerekiyor.
 
İmar yollarınında kesintisiz yolçatıya kadar ulaşabilmesi için ovalar ve taşlıklar bölgesinin imarının çıkması lazım .bir kaç yıla kalmaz açılan şehir hastanesi yolu Mudanya yolu bağlantısının acılmasıyla kaos bir trafik oluşucak.
 
Yakın bir gelecekte,asıl sorun oluşturacak bölge burası maalesef;

Ekli dosyayı görüntüle 44471
Şehirhastanesi dönel kavşağına 4 adet lup eklenip yonca kavşağa dönüştürülmesiyle ilgili kurum karayollarına projeyi çizerek gönderdiğimde bana orası özel yükleniciye ait biz yapamıyoruz onlara ilettik onlar yaparsa yapar gibi bir dönüş yapmışlardı.Sorunları önceden görme sıfır yumurta kapıya gelecek en son yapacaklar herşeyi.Bu kavşak ilk yapıldığında yanlış yapıldı.Bursa halkıda trafiğini çekecek.
 
Bu hastane kavşağı yapılırken dediler ki Türkiye'de ilk yeraltı Yonca kavşağı olucak ama bildiğin alt geçit yaptılar ve açıldığı günden beri kazalar eksik olmadı altındaki ruh ve sinir Hastanesi'nin önündeki döner kavşakta aynı hatalı yapıldı.Bu yola bu sene Mudanya yolu bağlandığında o zaman tam bir arapsaçı olucak.
 
Bu hastane kavşağı yapılırken dediler ki Türkiye'de ilk yeraltı Yonca kavşağı olucak ama bildiğin alt geçit yaptılar ve açıldığı günden beri kazalar eksik olmadı altındaki ruh ve sinir Hastanesi'nin önündeki döner kavşakta aynı hatalı yapıldı.Bu yola bu sene Mudanya yolu bağlandığında o zaman tam bir arapsaçı olucak.
Şuan bile sorunlu kaçıncı kaza kimbilir adamlar görükle kavşağını yapmıyor bunu hiç yapmazlar.
 
Görükle,Kayapa,30 Ağustos Mahallesi ve Kayapa Sanayi için mevcut Görükle kavşağını mahkum oluyor vatandaşlar.
Doğanköy,Yolçatı Tokileri vs. de bu hastane kavşağına mahkum olacak vatandaşlar.
Neden ,neden,neden? Hiç mi gelecek düşünülmez? Hiç mi imar planları vs. bakılmıyor?
 
Şehirhastanesi dönel kavşağına 4 adet lup eklenip yonca kavşağa dönüştürülmesiyle ilgili kurum karayollarına projeyi çizerek gönderdiğimde bana orası özel yükleniciye ait biz yapamıyoruz onlara ilettik onlar yaparsa yapar gibi bir dönüş yapmışlardı.Sorunları önceden görme sıfır yumurta kapıya gelecek en son yapacaklar herşeyi.Bu kavşak ilk yapıldığında yanlış yapıldı.Bursa halkıda trafiğini çekecek.
En son kolları sıvayıp burası ve Görükle kavşağını imece usulü bizler yapacağız herhalde
 
Geri