Bursa - T2 Kent Meydanı – Terminal Tramvay Hattı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Efe16
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Masraflardan kaçmayıp T2 için yapılmış ilk plan uygulansa idi şuan bunları konuşmuyorduk. İlk plan neydi? Hat Gençosman civarında yer altına girip şuan kazandırılmış Osmangazi Kent Meydanı'na yer altından ulaşacaktı ve Bursaray Osmangazi İstasyonun dibinde son bulacaktı. Bu şehirde her iş yarım yapılınca sorunlar bitmiyor.

Bursaray Osmangazi İstasyonu'nun iki binası var ya biri T1 Osmangazi durağına yakın olan, diğeri de ileride Merkez Bankası önündeki;

Acaba T1 Osmangazi ve Bursaray Osmangazi İstasyonları arasındaki yaya yoluna ve bahsettiğim birinci binaya bir tadilat yapılıp T2 vagonlarının birinci binanın hizasına getirilmesi sağlanabilir mi? Bu çözüm basit olmadığı gibi maliyetli de ancak uzun yürüyüş olmadan T2 - Bursaray aktarması sağlanabilir.

Birinci binanın alanını büyük bir tramvay istasyonu platformu olarak düşünün. T2'yi dışarıdan gelip kullanmak için platforma hemzemin giriyor, Bursaray'dan T2'ye aktarma yapmak için sadece merdiven çıkıyorsunuz. Ya da tam tersi aktarmada merdiven iniyorsunuz. Yürüme yok.

Bu sistem bölgeyi ve haliyle T1'i de etkiler çünkü dediğim alan ile T1'i Darmstad Caddesi'ne bağlayan kurp arasında epey mesafe var. Böyle bir durumda T2 hattının T1 Osmangazi (mevcut durak alanı) kullanması mümkün olmayacak.
 
Bursaray Osmangazi İstasyonu'nun iki binası var ya biri T1 Osmangazi durağına yakın olan, diğeri de ileride Merkez Bankası önündeki;

Acaba T1 Osmangazi ve Bursaray Osmangazi İstasyonları arasındaki yaya yoluna ve bahsettiğim birinci binaya bir tadilat yapılıp T2 vagonlarının birinci binanın hizasına getirilmesi sağlanabilir mi? Bu çözüm basit olmadığı gibi maliyetli de ancak uzun yürüyüş olmadan T2 - Bursaray aktarması sağlanabilir.

Birinci binanın alanını büyük bir tramvay istasyonu platformu olarak düşünün. T2'yi dışarıdan gelip kullanmak için platforma hemzemin giriyor, Bursaray'dan T2'ye aktarma yapmak için sadece merdiven çıkıyorsunuz. Ya da tam tersi aktarmada merdiven iniyorsunuz. Yürüme yok.

Bu sistem bölgeyi ve haliyle T1'i de etkiler çünkü dediğim alan ile T1'i Darmstad Caddesi'ne bağlayan kurp arasında epey mesafe var. Böyle bir durumda T2 hattının T1 Osmangazi (mevcut durak alanı) kullanması mümkün olmayacak.
Aslında oradaki yürüme yolunu kullanarak yapılabilir veya yürüyen bantlarla kolay hareket sağlanabilir 38 tıklım tıklım iken t2nin bu kadar az kişi tarafından kullanılması kötü zaten yht yapıldığında bu yük çoğunlukla bursaraya binecek
 
38 tıklım tıklım iken t2nin bu kadar az kişi tarafından kullanılması

Bir ara Terminal varışlı aktarmada ücretsiz hatlardan (17C, 17F, 17H, 17S vb.) inip T2'ye aktarma yaptığınızda T2 turnike validatörleri bahsettiğim hatların tarife ücreti kadar aktarma indirimi yapmak yerine normal aktarma indirimi yaptığından bu hatların aktarmada ücretsiz özelliği kullanılamıyor, bu hatlar ve T2 aktarması ile ulaşım, bu hatlar ile 38 aktarması ile ulaşımdan daha pahalıya geliyor, bu nedenle insanlar 38'i tercih ediyordu. Bu durumun hâlâ çözülmediğini düşünüyorum.

Bir başka boyut, T2'ye binip Kent Meydanı'nda direkt T1'e ücretsiz aktarma yapabiliyorsunuz ya, eğer T2'ye herhangi bir hattan inip herhangi bir istasyondan aktarma indirimli olacak şekilde binip sonrasında Kent Meydanı'nda T1'e binerseniz T1 yine ücret alıyor.

Öbür yandan biniş sayısı bulunan engelli, engelli refakatçi, abonman gibi kartlarda T2 - T1 ulaşımında iki biniş harcanırken 38 bir biniş harcıyor.

Bir başka öbür yandan bakacak olursak öğrenci indirimli kartlara aktarma indirimi uygulanmıyor. Yani T2 - T1 aktarması öğrenci için cazip değil.

Bunlar için herhangi bir fiziksel işlem uygulamaya veya bir maliyete katlanmaya gerek yok. Tamamen yazılımsal ve alınan kararlara dayalı olan bu uygulamalar hattın potansiyelini harcıyor. Bu dediklerim çözüldüğünde dahi T2 yolcusu epey artacaktır.
 
Bir ara Terminal varışlı aktarmada ücretsiz hatlardan (17C, 17F, 17H, 17S vb.) inip T2'ye aktarma yaptığınızda T2 turnike validatörleri bahsettiğim hatların tarife ücreti kadar aktarma indirimi yapmak yerine normal aktarma indirimi yaptığından bu hatların aktarmada ücretsiz özelliği kullanılamıyor, bu hatlar ve T2 aktarması ile ulaşım, bu hatlar ile 38 aktarması ile ulaşımdan daha pahalıya geliyor, bu nedenle insanlar 38'i tercih ediyordu. Bu durumun hâlâ çözülmediğini düşünüyorum.

Bir başka boyut, T2'ye binip Kent Meydanı'nda direkt T1'e ücretsiz aktarma yapabiliyorsunuz ya, eğer T2'ye herhangi bir hattan inip herhangi bir istasyondan aktarma indirimli olacak şekilde binip sonrasında Kent Meydanı'nda T1'e binerseniz T1 yine ücret alıyor.

Öbür yandan biniş sayısı bulunan engelli, engelli refakatçi, abonman gibi kartlarda T2 - T1 ulaşımında iki biniş harcanırken 38 bir biniş harcıyor.

Bir başka öbür yandan bakacak olursak öğrenci indirimli kartlara aktarma indirimi uygulanmıyor. Yani T2 - T1 aktarması öğrenci için cazip değil.

Bunlar için herhangi bir fiziksel işlem uygulamaya veya bir maliyete katlanmaya gerek yok. Tamamen yazılımsal ve alınan kararlara dayalı olan bu uygulamalar hattın potansiyelini harcıyor. Bu dediklerim çözüldüğünde dahi T2 yolcusu epey artacaktır.
Yani bildiğin burulaş t2 yerine 38 hattını kullanın kardeşim tarzı takılıyor demekki.
Aslında t2 tramvayı 38 hattındaki otobüsten daha fazla taşıma kapasitesine sahip bence ücretsiz aktarma t2 ye geçmeli çünkü 101 gibi otobüsleride terminalde sonlandırmak istiyorlar bu sebeple normal aktarma ücreti 38 e geçmeli t2 ücretsiz aktarma olması gerek
Zaten t2 yi kullanan yolcularda valizleri fazla yer kaplıyor ya da t2 bursaray aktarması yapıyor direkt terminalden o yüzden daha ucuza geliyor bu benim fikrim ama şu Sayın Bozbey'in t2 aktarma planı olsaydı t2nin yolcusu fırlardı
 
T2 ye valizle binmek çok sıkıntılı bu yüzden de otobüslerin daha çok kullanıldığını da düşünüyorum ben
Tam tersi daha kolay aslında kent meydanı ve terminal istasyonları kolay ama ara istasyonlarda daha zor mesela bugün t2 de 3 tane valizle gelmeye çalışan birini gördüm tramvay boş olduğu için kolaylıkla valizle gidilebilir
 
Bir sorum da bu böcük 70km/s hıza çıkabiliyor ama işletim hızı neden 50 km/s trafo yetersiz desem her durağında yaklaşık 1 tarafo var bence taşlama yapılmıyor yada başka nedeni var anlayamadım eğer 70e çıksaydı sefer sıklığını vagon almadan artırabilirdin ama yapılmıyor bence osmangazi aktarması + bu işletme hızı olursa çok iyi olur
 
Bir sorum da bu böcük 70km/s hıza çıkabiliyor ama işletim hızı neden 50 km/s trafo yetersiz desem her durağında yaklaşık 1 tarafo var bence taşlama yapılmıyor yada başka nedeni var anlayamadım eğer 70e çıksaydı sefer sıklığını vagon almadan artırabilirdin ama yapılmıyor bence osmangazi aktarması + bu işletme hızı olursa çok iyi olur
Hat bozuk sallantıdan 55 km yi çok geçirmiyorlar bursanın yüzkarası bir hat
 
Tam tersi daha kolay aslında kent meydanı ve terminal istasyonları kolay ama ara istasyonlarda daha zor mesela bugün t2 de 3 tane valizle gelmeye çalışan birini gördüm tramvay boş olduğu için kolaylıkla valizle gidilebilir
Nerde kolay otobüste orta alana bavulunu koyabiliyorsun tramvayda böyle bir alan yok
 
Komple söksünler rayları trambüs yapalım 10 kat iyidir
 
Geri