Emirhan Sevdalı
WT Yönetici
Masraflardan kaçmayıp T2 için yapılmış ilk plan uygulansa idi şuan bunları konuşmuyorduk. İlk plan neydi? Hat Gençosman civarında yer altına girip şuan kazandırılmış Osmangazi Kent Meydanı'na yer altından ulaşacaktı ve Bursaray Osmangazi İstasyonun dibinde son bulacaktı. Bu şehirde her iş yarım yapılınca sorunlar bitmiyor.
Bursaray Osmangazi İstasyonu'nun iki binası var ya biri T1 Osmangazi durağına yakın olan, diğeri de ileride Merkez Bankası önündeki;
Acaba T1 Osmangazi ve Bursaray Osmangazi İstasyonları arasındaki yaya yoluna ve bahsettiğim birinci binaya bir tadilat yapılıp T2 vagonlarının birinci binanın hizasına getirilmesi sağlanabilir mi? Bu çözüm basit olmadığı gibi maliyetli de ancak uzun yürüyüş olmadan T2 - Bursaray aktarması sağlanabilir.
Birinci binanın alanını büyük bir tramvay istasyonu platformu olarak düşünün. T2'yi dışarıdan gelip kullanmak için platforma hemzemin giriyor, Bursaray'dan T2'ye aktarma yapmak için sadece merdiven çıkıyorsunuz. Ya da tam tersi aktarmada merdiven iniyorsunuz. Yürüme yok.
Bu sistem bölgeyi ve haliyle T1'i de etkiler çünkü dediğim alan ile T1'i Darmstad Caddesi'ne bağlayan kurp arasında epey mesafe var. Böyle bir durumda T2 hattının T1 Osmangazi (mevcut durak alanı) kullanması mümkün olmayacak.