Bursa - Toplu Ulaşım Hatları ve Araçlarında Yaptığınız Yolculuklar

Emirhan Sevdalı

WT Yönetici
Mesaj
4,640
Puan
7,325
Yaş
24
Konum
Bursa
Bursa'da herhangi bir zamanda herhangi bir toplu ulaşım hattı veya aracında yaptığınız yolculukları hat, araç ve tarih/saat olarak paylaşabilir, bu yolculukta dikkatinizi çeken durumları, yolculukla ilgili memnun kaldığınız veya şikayetçi olduğunuz hususları burada paylaşabilirsiniz.

Bugün @Efe16 ile 18Y Terminal - Yıldızevler hattında Burulaş'ın 16 ACB 176 plakalı yeni Atak'ı ile Terminal'den Yıldızevler 19A kalkış durağına kadar yolculuk yaptık. Araç çok iyiydi. Ondan sonra 19A'da 16 AIS 450 plakalı BMC Neocity'e binip Heykel'e gittik. Atak her halükarda daha iyi.
 
Bursa'da herhangi bir zamanda herhangi bir toplu ulaşım hattı veya aracında yaptığınız yolculukları hat, araç ve tarih/saat olarak paylaşabilir, bu yolculukta dikkatinizi çeken durumları, yolculukla ilgili memnun kaldığınız veya şikayetçi olduğunuz hususları burada paylaşabilirsiniz.

Bugün @Efe16 ile 18Y Terminal - Yıldızevler hattında Burulaş'ın 16 ACB 176 plakalı yeni Atak'ı ile Terminal'den Yıldızevler 19A kalkış durağına kadar yolculuk yaptık. Araç çok iyiydi. Ondan sonra 19A'da 16 AIS 450 plakalı BMC Neocity'e binip Heykel'e gittik. Atak her halükarda daha iyi.
8 metrelerin tam bursa için tasarlandığını bir kez daha görmüş olduk hatlar uzun ve yavaş gidiliyor caddeler dar merkez tarafında 12 metre otobüslerin gidemediği yerler o yüzden burulaşın bolca 8 metere sipariş etmesi lazım.Karsan atak hem kalite hemde görünüş açısından ilk tercih olacaktır her zaman.
 
8 metrelerin tam bursa için tasarlandığını bir kez daha görmüş olduk hatlar uzun ve yavaş gidiliyor caddeler dar merkez tarafında 12 metre otobüslerin gidemediği yerler o yüzden burulaşın bolca 8 metere sipariş etmesi lazım.Karsan atak hem kalite hemde görünüş açısından ilk tercih olacaktır her zaman.
BURULAŞ filosuna Karsan Atak modelleri mecbur kalındığından dolayı alınıyor yoksa işin atölye ve maliyet kısmına gelinirse BURULAŞ Ataklardan menun değil
 
Bugün 36A hattında 16 BLN 256 (586) plakalı/numaralı Karsan Jest+ ile yolculuk yaptım. Şoförü tanıdığım bir abi olduğu için sordum Citibus'lardan biri arıza yaptığı için girmiş.

Bursabeyi'nin Citibus'lara ya kapsamlı revizyon yapması lazım ya da mümkünse Citibus'ları filodan çıkarıp yeni araç alması lazım. 2012 model oldukları için yeni araçla değişmesi daha doğru olacaktır.

Yerine 8 metre alınırsa sıkıntı yalnız, hatlarına yetmez. 3P - 3MU ve 36 için 9 adet Jest ayırıp kalan 6 Jest'i satıp 15 Citibus'un da filodan çıkmasıyla boşalacak 21 araçlık kapasite 21 adet 8 metre ile değerlendirilirse olur ama bakın. Böylece E2, 25B, 25D ve 36A 8 metrelik otobüslerle işletilebilir. Yoksa 15 Citibus'un yerine 15 araç alınması durumunda Temsa MD9 LE veya 10 - 12 metrelik araçlar daha uygun. Maalesef Burulaş filosunu büyütmek isteyen yüklenicilere belirli bir sayı veriyor ve yükleniciler bu sayının üzerinde araç alamıyor.
 
Bugün 36A hattında 16 BLN 256 (586) plakalı/numaralı Karsan Jest+ ile yolculuk yaptım. Şoförü tanıdığım bir abi olduğu için sordum Citibus'lardan biri arıza yaptığı için girmiş.

Bursabeyi'nin Citibus'lara ya kapsamlı revizyon yapması lazım ya da mümkünse Citibus'ları filodan çıkarıp yeni araç alması lazım. 2012 model oldukları için yeni araçla değişmesi daha doğru olacaktır.

Yerine 8 metre alınırsa sıkıntı yalnız, hatlarına yetmez. 3P - 3MU ve 36 için 9 adet Jest ayırıp kalan 6 Jest'i satıp 15 Citibus'un da filodan çıkmasıyla boşalacak 21 araçlık kapasite 21 adet 8 metre ile değerlendirilirse olur ama bakın. Böylece E2, 25B, 25D ve 36A 8 metrelik otobüslerle işletilebilir. Yoksa 15 Citibus'un yerine 15 araç alınması durumunda Temsa MD9 LE veya 10 - 12 metrelik araçlar daha uygun. Maalesef Burulaş filosunu büyütmek isteyen yüklenicilere belirli bir sayı veriyor ve yükleniciler bu sayının üzerinde araç alamıyor.
Bugün H/1 ve 1/GY de 3.nesil mercedes conectolara denk geldim en arka koltukalrın altından sıcak hava geliyor otobüs zaten yanıyor sıcaktan arkada otrurmanın imkansız hale geldiği bir model olmuş ayrıca inanılmaz trim sesleri var ki daha yeni araba bunlar mercedesin bu kadar kaliteden çalması akıl alır bişey değil mümkünse artık almasınlar verilen paraya yazık gerçekten.
 
Bugün H/1 ve 1/GY de 3.nesil mercedes conectolara denk geldim en arka koltukalrın altından sıcak hava geliyor otobüs zaten yanıyor sıcaktan arkada otrurmanın imkansız hale geldiği bir model olmuş ayrıca inanılmaz trim sesleri var ki daha yeni araba bunlar mercedesin bu kadar kaliteden çalması akıl alır bişey değil mümkünse artık almasınlar verilen paraya yazık gerçekten.

2023 başında bu araçlar alındıktan sonra Burulaş ta senin gözlemlediklerini fark etmiş olacak ki bir daha Conecto'ya bulaşmadı. Conecto'lardan sonra kırmızı (sonradan sarıya boyanan) Procity'ler ve Güleryüz Cobra'lar (son 5 adetlik alım) alındı farkındaysan.

Filolarda çeşitliliğin dezavantajlarından ve son alımlardaki marka tercihlerinden dolayı 12 metrelik araç alımlarında BMC ve Güleryüz tercih edilmeli kesinlikle. Bu arada BMC iklimlendirme tesisatından dolayı tam yazın binilecek araç. Kliması motor yanındaki koltuklara da üflüyor rahat oturabiliyorsun.
 
Filolarda çeşitliliğin dezavantajlarından ve son alımlardaki marka tercihlerinden dolayı 12 metrelik araç alımlarında BMC ve Güleryüz tercih edilmeli kesinlikle. Bu arada BMC iklimlendirme tesisatından dolayı tam yazın binilecek araç. Kliması motor yanındaki koltuklara da üflüyor rahat oturabiliyorsun.
Bmc procity Tr ve güleyüz cobra gd 272Lf den şaşılmamalı başka markaya gerekte yok hem maliyetler azalır hemde daha sağlam uzun süre kullanılacak modeller olur.
 
Bmc procity Tr ve güleyüz cobra gd 272Lf den şaşılmamalı başka markaya gerekte yok hem maliyetler azalır hemde daha sağlam uzun süre kullanılacak modeller olur.

2025 ve sonrası Procity'ler oturdu artık. Bizdeki körüklüleri biliyorsun. Yeni 12 metreleri de aynı kalitede.

Burulaş yeni araç alımı için önereceğimiz modeller o zaman şunlar:

18m (körüklü): BMC Procity
12m: BMC Procity - Güleryüz Cobra
8m: Karsan Atak
Minibüs: Karsan Jest+

F1 2U vb. hatlar için Tourmalin tarzı araç düşünülürse de Isuzu Kendo çok iyi. Böyle bir alımda filo çeşitliliğine Isuzu da dahil olacağından 12 metre seçeneklerine Citiport, 8 metre seçeneklerine Novociti Life, münferit hatlar için ise 7 metrelik Novociti modellerini de ekleyebiliriz.

Zaten zamanla eski araçların filodan çıkarılmasıyla Temsa ve Otokar'lara da "güle güle" deriz.

BMC - Güleryüz - Karsan - (belki) Isuzu

dört markalı Burulaş filosu olur.
 
Bugün 619 İnegöl-Alanyurt Diş Hastanesi arasında Otokar Sultan LF ile yolculuk yaptım. Özellikle Otokarların bir kapı kroniği var galiba ön kapıda açılırken veya kapanırken zorlanmalar yaşanıyordu. Ek olarak aracın şanzımanında vs. bir sorun yoktu bakımlı duruyordu. Araç içinde bir takım stickerlar ve yazılar vardı ki araç içi aksesuar olarak takılan stickerlar yasak mı bilmiyorum bu çoğu araçta mevcuttu. Dönüşte de farklı bir araç ile yine tam tersi güzergah kullandım. Aracın duracak yazısında "STOP" yazıyordu.
 
Bugün @Efe16 ile buluşup eve dönmem sürecinde kullandığım araçlar

27A - Karsan Jest+ (7117)
B2D - Karsan Jest+ (16 M 0390)
Metro - Durmazlar Greencity
1M - Karsan E Ata (597)
1SY - Karsan Atak (654 kodlu son alınan)
Metro - Durmazlar Greencity
25B - Isuzu Citibus 2012 (Plakasına bakmadım)

E Ata'ya binmek için Efe abiyi özellikle beklettim bindiğimize değdi. E Ata'dan önce Temsa ve 2. nesil Conecto gelmişti binmedik 😂

Yeni Atak çok iyi gidiyor ayrıca. Acaba son servis tipi Sultan'lara konulduğu gibi 9 ileri Allison şanzıman da denenir mi yoksa 8 ileri ZF'den devam mı edilir...
 
Geri