Burulaş ve Özel Halk Otobüsleri'ndeki Güzergah Tabelaları

IMG_20260214_211406_024.webp
IMG_20260214_211409_959.webp

@Berktuğ abiden aldığım 2013 model Karsan Jest test aracı.

Otokar M2010'lardaki gibi 96x16 ölçülerinde ön tabela kullanılan Jest'lerde keşke bu tabelalar devam etseymiş. Şu an ÖHO'da bazı araçlarda yine bu ölçüde ön tabela var ama programlaması öteki küçük tabelalara göre olduğundan tabelanın 1/3'ü boş.
 
Ekli dosyayı görüntüle 33472
Ekli dosyayı görüntüle 33473

@Berktuğ abiden aldığım 2013 model Karsan Jest test aracı.

Otokar M2010'lardaki gibi 96x16 ölçülerinde ön tabela kullanılan Jest'lerde keşke bu tabelalar devam etseymiş. Şu an ÖHO'da bazı araçlarda yine bu ölçüde ön tabela var ama programlaması öteki küçük tabelalara göre olduğundan tabelanın 1/3'ü boş.
Programlamalar yanlış yapılıyor veya hazır USB dosyasını direkt yükledikleri için tekrardan düzenlemiyorlar. Hatta bir bölgede çalışan Jest'in ön tabelası normalinden bir tık büyüktü ama sıkışık gösteriyordu. Ek olarak Burulaş'ın validatörlere tabela güncelleme talimatı verip validatörden tabelaya hat girme özelliği gelebilir. Güzergah değişiyor mesela hattın tabelası aynı.
 
Yaztur'un Doruk'larında ve Jest'lerinin bir kısmında tabela arızaları gözlemledim. Yan ve arka tabelası çoğu aracın çalışmıyor veya açılıp kapanıyor. Aynı şekilde G1 ve G2 hattında çalışan şahıs Jest'lerinde de aynı sorunu gördüm. Bunun gibi birçok örnek var. Çoğu zaman araçlarda hat kodu yazılı kağıtların asılı olduğunu görüyorum.

Burulaş'ın bu konuda bir yaptırım uygulaması gerekmez mi?
 
Yaztur'un Doruk'larında ve Jest'lerinin bir kısmında tabela arızaları gözlemledim. Yan ve arka tabelası çoğu aracın çalışmıyor veya açılıp kapanıyor. Aynı şekilde G1 ve G2 hattında çalışan şahıs Jest'lerinde de aynı sorunu gördüm. Bunun gibi birçok örnek var. Çoğu zaman araçlarda hat kodu yazılı kağıtların asılı olduğunu görüyorum.

Burulaş'ın bu konuda bir yaptırım uygulaması gerekmez mi?
Galiba bu tabela sorunu heryerde var. İnegöl'deki tabelalarda yarım veya yan tarafı çalışmıyor olup, arka tarafa reklam aldıkları zaman aracın arka tabelasındaki hat kodu reklamdan dolayı kapalı görünüyor. Ayrıca Led tabela arızalarına karşı ÖHO'daki eskiden kullanılan yedekte durması için karton tabelaya veya tabela değiştirmeleri icin süre tanımalılar.
 
ezgif-8adfafe313eedc81.gif

Samanlı minibüslerinin kendi kullandıkları tabeladan ilham alarak bir tabela hazırladım. Aslında bu formatta kartlı sisteme entegre olan minibüs duraklarına verilen hatlarda da tabelaların böyle yapılabileceği fikrini ortaya atıyorum.

B2D'de mesela üstte Çirişhane altta B2D, sağda güzergah...

*Hareketli görseli görüntüleyebilmek için tıklayabilirsiniz.
 
Ekli dosyayı görüntüle 45139

Samanlı minibüslerinin kendi kullandıkları tabeladan ilham alarak bir tabela hazırladım. Aslında bu formatta kartlı sisteme entegre olan minibüs duraklarına verilen hatlarda da tabelaların böyle yapılabileceği fikrini ortaya atıyorum.

B2D'de mesela üstte Çirişhane altta B2D, sağda güzergah...

*Hareketli görseli görüntüleyebilmek için tıklayabilirsiniz.
G7 ye e-gazi mesken yazılmalı mesela. Yolcu sayısı artar mı denemek lazım
 
G7 ye e-gazi mesken yazılmalı mesela. Yolcu sayısı artar mı denemek lazım

G7ornektabela.gif

Araçlarda kullanılan P10 64x16 cm (64x16 px) tabelaya uygun olacak şekilde dediğini yapmaya çalıştım. Tabelaların ölçüleri araçlarda konumlandırıldığı yere uygun olsa da çözünürlükleri maalesef düşük olduğundan iyi bir yazı desteği bulunmuyor.
 
Ekli dosyayı görüntüle 45165

96x16 (otobüs yan tabelası, Centro ön tabelası ölçüleri) olarak yapmıştım bugün bir tane onu paylaşayım. Bence fena değil.
Centro'ya şuanki yapılan tabelalar paylaşmıştım baya yeterli ki Jest'e bu tarz tabela yapıılmalı. Fakat tabelaları güncelleyenler İnulaş'mı Burulaş'mı onu bilemem ama yazılımlarındaki konumları güncellemeliler. Mesela 613'de Adliye yazan yerin altı boş oraya Osmanbey Cd. eklenebilirdi veya 620'de Adliye'nin altına İnegöl Bld. yazılabilir. Tabelalar yalnız baya güzel oldu bir tek Sultan LF'ler güncellenmedi onlarda da yan tarafı sığacak şekilde Burulaş'daki gibi yapılabilir.
 
Ekli dosyayı görüntüle 45341

Ekli dosyayı görüntüle 45342


35SE ve 35U hatları için alternatif tabelalar tasarladım. 35SE hattını aktif kullanan @furkiim 'in yorumunu da merak ediyorum.
35-SE için tasarlamış olduğun tabela çok iyi. 35-SE hattının güzergahının Atatürk MTAL önünden geçecek şekilde tekrar bir
revize görmesinden yanayım. B34 hattında geçtiğimiz günler okul çıkışı 2165 Conecto'ya bindim ve 35-SE'den önce yanaşmak
için elinden geleni yaptı şoför açıkçası :/ 35-SE olarak ek vermektense, öğrencilerin tüm gün aktif kullanabileceği şekilde tekrar
düzenlenmesi bence herkes için daha iyi olabilir.
 
35-SE için tasarlamış olduğun tabela çok iyi. 35-SE hattının güzergahının Atatürk MTAL önünden geçecek şekilde tekrar bir
revize görmesinden yanayım. B34 hattında geçtiğimiz günler okul çıkışı 2165 Conecto'ya bindim ve 35-SE'den önce yanaşmak
için elinden geleni yaptı şoför açıkçası :/ 35-SE olarak ek vermektense, öğrencilerin tüm gün aktif kullanabileceği şekilde tekrar
düzenlenmesi bence herkes için daha iyi olabilir.

İzmir ALOSBİ ve İstanbul Dudullu OSB'nin yaptığı gibi Bursa OSB de birkaç otobüslük filo kurup sözleşmeli alt yüklenici statüsüyle 35S ve 35SE hatlarını işletse çok iyi olur diye düşünüyorum. Biraz da OSB ile ÖHO kapışsın 😂
 
İzmir ALOSBİ ve İstanbul Dudullu OSB'nin yaptığı gibi Bursa OSB de birkaç otobüslük filo kurup sözleşmeli alt yüklenici statüsüyle 35S ve 35SE hatlarını işletse çok iyi olur diye düşünüyorum. Biraz da OSB ile ÖHO kapışsın 😂
Elektrikli E-Ata veya Bozankaya'nın elektrikli otobüsleri ile olabilir.
 
İzmir ALOSBİ ve İstanbul Dudullu OSB'nin yaptığı gibi Bursa OSB de birkaç otobüslük filo kurup sözleşmeli alt yüklenici statüsüyle 35S ve 35SE hatlarını işletse çok iyi olur diye düşünüyorum. Biraz da OSB ile ÖHO kapışsın 😂
35S ve 35-SE hatlarında adam akıllı bir düzenleme yapılmazsa bu hatlar zararına tur atmaya devam eder durur maalesef.
 
Geri